نسخه چاپی

هلاكت 5سركرده تروریست‌ها در دمشق

نیروهای ارتش سوریه در ساعت‌های گذشته ده‌ها تروریست از جمله پنج سركرده آنها را در شهرهای مختلف استان «ریف دمشق» به هلاكت رسانده و ده‌ها تن دیگر را دستگیر و چندین مخفیگاه و كارگاه ساخت بمب دست ساز را نابود كردند.


به گزارش نما به نقل از فارس، شهر «دوما» در استان «ریف دمشق» پس از آرامش بلندمدت خود بار دیگر صحنه درگیری های شدید در مزارع حومه آن است به گونه ای که درگیری ها به کشته شدن چندین فرد مسلح و عقب نشینی شمار دیگری از تروریست ها از این منطقه شد.

نیروهای امنیتی یک کارگاه ساخت بمب های دستی تروریست ها را نیز کشف کردند که در آن مقادیر زیادی نارنجک و مواد منفجره یافت شد. نیروهای امنیتی این کارگاه را با وسایل داخل آن منفجر کردند و شمار زیادی از تروریست ها را که در داخل آن بودند نیز به هلاکت رساندند.

در مزرعه دیگری در پشت ایستگاه پمپ بنزین در مسیر دمشق-حمص یک گروه تروریستی دیگر در کمین حدود 10 تن از نیروهای ارتش سوریه بودند و به سوی آنها آتش گشودند اما هیچ نیرویی آسیب ندید و نیروهای ارتش از یک پایگاه امنیتی در نزدیکی محل درگیری درخواست نیروی کمکی کردند و با رسیدن نیروها در کم تر از 10 دقیقه کمین تروریست ها را در هم شکسته و 5 تروریست را به هلاکت رساندند و سلاح آنها را ضبط کردند.

تیمی از نیروهای ارتش سوریه نیز در عملیاتی حساس و محرمانه در شهر دوما توانستند ظرف 15 دقیقه پنج فرد مسلح را که از سرکرده‌های تروریستی در این منطقه بودند به هلاکت برسانند.

یگان هایی از ارتش سوریه نیز در ادامه پاکسازی شهر «داریا» در استان ریف دمشق ده ها تروریست را در عملیات جستجوی چندین مخفیگاه عناصر مسلح به قتل رساندند و 12 تروریست دیگر را بازداشت کرده و مقادیر زیادی سلاح کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی همچنین یک کارگاه ساخت نارنجک را در شرق داریا کشف کرده و برخی بمب های داخل آن را خنثی و مابقی را منفجر کردند.

درگیری های شدیدی نیز بین یگان های ارتش و گروهی مسلح که قصد فرار به منطقه باغ های الرازی داشتند صورت گرفت که در جریان آن از گروه قریب به 50 نفره تروریست ها ده ها تن آنها کشته و 11 تن دستگیر شدند.

یگان هایی از ارتش سوریه گروه تروریستی دیگری را که قصد خروج از شهر داریا و رفتن به منطقه اشرفیه را داشت تحت تعقیب قرار دادند که در جریان آن 18 فرد مسلح کشته و سه تن زخمی شده و تسلیحات آنها از جمله تفنگ های روسی، بمب های دستی و خمپاره های آر پی جی کشف و ضبط شد.

شهر «داریا» اکنون در محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه است و پایگاه های حضور تروریست ها کاملا نابود شده است و به زودی این شهر منطقه امن اعلام خواهد شد به خصوص که تلاش چندین باره تروریست ها برای فرار از شهر داریا به شکست انجامید.

در شهر «المعضمیه» نیروهای امنیتی به یک مخفیگاه تروریست ها که مرکز آغاز عملیات تروریستی بود هجوم برده و دو فرد مسلح نگهبان آنجا را کشته و مقادر زیادی سلاح و مهمات و بی سیم از آنها کشف و ضبط کردند.

این در حالی است که یک منبع محلی نیز گفت اهالی المعضمیه هر گونه تجمع مشکوک و یا رفتار مشکوکی را در منطقه به نیروهای امنیتی گزارش می دهند.

شهر « السبینه» در جنوب استان ریف دمشق نیز شاهد درگیری های شدید نیروهای امنیتی با تروریست ها بود که به کشته شدن 4 تروریست و زخمی شدن 8 تن دیگر منجر شد؛ یک تک تیرانداز لیبیایی نیز در این درگیری ها دستگیر شد.

مناطق دیگری همچون «جزه»، «جسرین» و «الشیفونیه» نیز شاهد درگیری نیروهای دولتی با افراد مسلح بود که در جریان آن شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند و همه عناصر یک گروه تروریستی کامل نیز که متشکل از 30 تروریست بود در یکی از مزارع این مناطق دستگیر شدند.

در دمشق پایتخت سوریه نیز به دنبال آرامش کامل حاکم بر این شهر طی یک ماه اخیر، یک گروه تروریستی به سوی میدان العباسیین و به طور مشخص به سوی یک پاسگاه امنیتی در پشت وزرشگاه العباسیین خمپاره شلیک کرد که به شهادت دو نیروی امنیتی منجر شد. به دنبال شلیک خمپاره شماری از عناصر تروریست به این پاسگاه حمله کرده و درگیری شدیدی صورت گرفت اما نیروهای امنیتی خیلی سریع توانستند کنترل اوضاع را به دست بگیرند و با پاسخ به حمله خمپاره ای سه تروریست را در نیم ساعت اول به هلاکت برسانند.

یگانی از ارتش سوریه پس از شناسایی مکانی که از آنجا خمپاره شلیک شده بود حصار امنیتی در آن منطقه ایجاد کردند و با تروریست ها درگیر شدند و شماری از آنها را کشته و شمار دیگری را بازداشت کردند.

در شهر «رکن الدین» در استان ریف دمشق، نیز یک گروه مسلح به دو پست ایست و بازرسی ارتش سوریه حمله و شش تن را زخمی کردند اما نیروهای امنیتی پاسگاه شلیک آتش تروریست‌ها را پاسخ دادند که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه تن دیگر منجر شد و ما بقی نیز پا به فرار گذاشتند.

یک گروه تروریستی دیگر نیز یک خمپاره به سوی یکی از پاسگاه های منطقه اشرفیه در ریف دمشق شلیک کرد که به زخمی شدن دو غیرنظامی منجر شد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در خیابان الامین دمشق یک گروه تروریستی را در جستجوی خانه به خانه در ساختمانی نزدیک شاورما دریم یافتند و همه عناصر مخفی شده در آنجا را دستگیر و تسلیحات آنها را ضبط کردند.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...