نسخه چاپی

یكماه بی‌خبری از گروگانهای ایرانی در لیبی

خانواده های مسئولان هلال احمر كه در لیبی به گروگان گرفته شده اند بعد از گذشت یك ماه هنوز اطلاعی از وضعیت جسمانی آنها ندارند و هیچكدام امكان تماس با خانواده هایشان را نداشته اند.

به گزارش نما به نقل از مهر ، روز یکشنبه 8 مرداد ماه هیاتی ازسوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متشکل از هفت نفر به دعوت هلال احمر لیبی از طریق پرواز هوایی به سمت این کشور اعزام شدند. این هیات به صورت کاملا رسمی و با روادید از قبل تهیه شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد این کشور شده و در طول اقامت خود در بنغازی با دبیرکل جمعیت و تعدادی از مدیران عالی‌رتبه و مقامهای محلی در لیبی درمورد موضوعات مختلف گفتگو کردند.

ولی سفر اعضای هلال احمر نا تمام ماند و صبح سه شنبه 10 مرداد ماه در در مسیر به هتل تبسی (مقر اقامتشان) در حال حرکت بوده اند که یک گروه مسلح به آنها حمله ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می کند. بلافاصله هلال احمر ایران و لیبی این اقدام را محکوم کردند.

گزارشهایی که ساعاتی پس از این گروگانگیری منتشر شد حاکی از آن بود که هیئت هلال احمر ایران که در لیبی به گروگان گرفته شده اند در سلامتی کامل بسر می برند و گروگانگیران از دولت ایران تقاضا کرده بودند در ازای آزادی هیئت هلال احمر ایران، در موضوع آزادی دهها لیبیایی از زندانهای عراق وارد عمل شود.

7 گروگنگیر ربوده شده چه کسانی بودند ؟

پویا حاجیان مدیر روابط عمومی هلال احمر درباره هویت افراد ربوده شده به رسانه ها اعلام کرد: در میان اعضای هلال احمر که ربوده شده اند آقایان منتظر شبر مدیرکل هلال احمر استان تهران، محمدی عراقی معاون امور بین الملل هلال احمر، محمد عباسی مدیرکل حوزه ریاست، بلوچی مدیرکل تدارکات پزشکی، موسوی مشاور رئیس هلال احمر، شاهرضایی معاون درمان هلال احمرو محمد امیر شریفی فرد،کارشناس اموربین الملل بوده اند.

خانواده های گروگان گرفته شدگان در بی خبری / یک ماه گذشت

اما با گذشت نزدیک به یکماه از این حادثه هنوز خانواده های افراد گروگان گرفته شده خبری از آنها ندارند و دراین مدت حتی یک تماس تلفنی نیز که سلامت آنها را تایید کند، نداشته اند.

محمدی یکی از خانواده های مسئولان گروگان گرفته شده با گلایه از عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت مسئولان گروگان گرفته شده به خبرنگار مهر می گوید: با وجود آنکه این هیات به دعوت رسمی هلال احمر لیبی به این کشور اعزام شده اند هیچ انعکاس خبری در سایت هلال احمر و یا سایر رسانه ها در خصوص سرنوشت این گروگان ها دیده نمی شود.

وی تاکید می کند: این افراد برای کمک های انسان دوستانه به این کشور سفر کرده بودند و باید با شدت عمل بیشتری این موضوع از سوی مقامات هلال احمر ،مجلس و وزارت امور خارجه دنبال شود نه این که پس از گذشت 4 هفته خانواده ها هیچ خبری از این افراد نداشته باشند .

این عضو خانواده افراد گروگان گرفته شده برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد که وزیر امرو خارجه لیبی نیز در آن حضور دارد را بهترین فرصت برای رای زنی و آزادی گروگان های ایرانی در لیبی می داند.

محمدی چندان از پیگیری های وزارت امور خارجه و هلال ا حمر در این زمینه راضی نیست و معتقد است در این مدت تنها به خانواده ها وعده و وعید داده شده است.

اعضای خانواده بلوچی و شاهرضایی نیز خبری از اعضای به گروگان گرفته شده شان ندارند و از رسانه ها موضوع آزادی آنها راپیگیری می کنند اما بر خلاف محمدی از پیگیری های هلال احمر رضایت دارند .

عراقی یکی دیگر از اعضای خانواده افراد گروگان گرفته شده از دیدار این خانواده ها با ظاهر رستمی دبیر کل هلال احمر خبر می دهد و به مهر می گوید: تلاش های وزارت امور خارجه و هلال احمر جای تشکر دارد .

او ادامه می دهد: تاکنون هیچ خبری از این افراد که سلامت آنها را تایید کند نرسیده و هیچ تلفنی هم از سوی آنها نداشته ایم . عراقی از تلاش مسئولان برای استفاده از فرصت اجلاس جهت رای زنی با مقامات لیبی خبر می دهد .

این در حالی است که ابوالحسن فقیه در نشست خبری خود با رسانه ها وعده داده بود 7 گروگان ایرانی پیش ازآغاز اجلاس آزاد می شوند.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...