نسخه چاپی

خوشحالیم كه رئیس بعدی "نم" ایران است

قائم مقام وزیر امورخارجه مصر با بیان اینكه خواهان بهترین روابط با تمام كشورها از جمله ایران هستیم گفت: مصر خوشحال است كه پس از سه سال ریاست جنبش عدم تعهد، جمهوری اسلامی ایران عهده دار ریاست این جنبش شده است و ما با رضایت این مسئولیت را به برادران ایرانی خود می سپاریم.


به گزارش نما به نقل از مهر، رمزی عزالدین رمزی قائم مقام وزیر امورخارجه مصر پس از ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روابط ایران و مصر گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر بعد از پیروزی انقلاب مردمی در مصر اهمیت زیادی یافته است.

وی افزود: دولت و ملت مصر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مصر آغوش خودشان را به سوی تمامی کشورها و ملت ها باز کرده و خواهان بهترین روابط با تمام کشورها از جمله ایران است که این روابط مبتی بر احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست.

رمزی عزالدین رمزی همچنین در خصوص تشکیل کمیته چهار جانبه برون رفت از بحران سوریه گفت: این کمیته بر اساس پیشنهاد محمد مرسی رئیس جمهور مصر تشکیل شد و ما در حال رایزنی با کشورهای مربوطه جهت هماهنگی و رسیدن به یک سازوکار مناسب هستیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه مصر درخصوص نقش جنبش عدم تعهد در برقراری صلح پایدار گفت: شرایط بین المللی در حال حاضر شرایط سختی است و مصر خوشحال است که پس از سه سال ریاست جنبش عدم تعهد، جمهوری اسلامی ایران عهده دار ریاست این جنبش شده و ما با خوشحالی و رضایت این مسئولیت را به برادران ایرانی خود می سپاریم.

وی افزود: افزایش همکاری ها و همسو کردن مواضع بین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، کارایی و قدرت تصمیم گیری این جنبش را بیش از پیش خواهد کرد و معتقدم باید نقش این سازمان بر اساس افزایش قدرت تصمیم گیری در مناقشات و معادلات منطقه ای و جهانی پر رنگ تر شود

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...