نسخه چاپی

دعای امام(ره) درحق وزیر اطلاعات فعلی

عکس خبري -دعاي امام(ره) درحق وزير اطلاعات فعلي

مصلحی در ادامه با اشاره به حضور در كنار مرقد مطهر حضرت امام(س) اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی كه امام به ایران و قم بازگشتند توفیقی كه برای من حاصل شد، این بود كه عمامه من را امام بر سرم گذاشتند. من از حضرت امام خواستم دعایی در حق من كنند. ایشان فرمودند خداوند متعال ان شاء الله شما را از علمای الهی و انقلابی قرار دهد كه امیدوارم این دعا در حق من مستجاب شده باشد.


به گزارش نما، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در گفت و گو با جماران اجلاس غیر‌متعهدها را برخاسته از فطرت انسان‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که نشست تهران به حرکت جدیدی در این مجموعه تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در بیان اهمیت جنبش غیرمتعهدها با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی حضرت امام اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که شعار «نه شرقی، نه غربی» امام فقط متعلق به آن زمان نبود. در واقع هر نوع حرکتی غیر از حرکت مستقیم را نفی می‌کرد که ذیل آن حرکت سرمایه‌داری یا هر مکتب دیگری که دست‌ساز بشر است، نفی می‌شود. هیچ کدام از مکاتبی که دست ساز بشر‌ند نمی‌توانند نجات بشر را به همراه داشته باشند و تنها راه نجات، روی آوردن به مکاتب الهی و درواقع دین است که از فطرت انسان‌ها نشات می گیرد.

مصلحی ادامه داد: کنفرانس و نشست غیرمتعهد‌ها نیز به نوعی برخاسته از فطرت انسانی است که می‌خواهد خود را مستقل بداند و تحت تاثیر جریان‌ها و ایسم‌های مختلفی که دست ساز بشر است، قرار نگیرد. مجموعه کشور‌هایی هم که این حرکت را آغاز کردند و ادامه دادند، به دنبال ایجاد استقلالی در دنیای بشری بودند که به نحوی خود را از زیر یوغ استکبار خارج کنند. این روحیه استکباری می‌تواند در زمان‌هایی و در قالب‌های مختلف خود را نشان دهد، اما مهم این است که این مسیر استقلال و فطرت بشری ادامه پیدا کند. این اجلاس با توجه به شعار‌های امام راحل و جمهوری اسلامی، قطعاً می‌تواند حرکت جدیدی در این مجموعه را به وجود آورد.

مصلحی در ادامه با اشاره به حضور در کنار مرقد مطهر حضرت امام(س) اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی که امام به ایران و قم بازگشتند توفیقی که برای من حاصل شد، این بود که عمامه من را امام بر سرم گذاشتند. من از حضرت امام خواستم دعایی در حق من کنند. ایشان فرمودند خداوند متعال ان شاء الله شما را از علمای الهی و انقلابی قرار دهد که امیدوارم این دعا در حق من مستجاب شده باشد.

وی در پایان اظهار داشت ما دو نفر بودیم که در ملاقات‌های مردمی خدمت ایشان رسیدیم و ایشان عمامه را بر سر ما گذاشتند.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...