نسخه چاپی

حمله دوباره آمریكا به نیروهای امنیتی افغانستان

منابع افغان گزارش دادند كه شش نیروی امنیتی افغانستان در حمله هوائی آمریكا به استان «فراه» در غرب این كشور، جان خود را از دست دادند. این دومین حمله آمریكا به نیروهای امنیتی این كشور در دو هفته گذشته است.

به گزارش نما، «فرید بختاور» رئیس شورای استانی فراه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت که این حمله شامگاه جمعه در منطقه «کنیسک» شهرستان «بالابلوک» استان فراه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در منطقه مورد حمله از گروه طالبان کسی حضور نداشته است ، تصریح کرد: شماری از نیروهای خودی کشته و زخمی شده اند که رقم دقیق آنها مشخص نیست.

در این حال برخی از منابع مطلع افغان گفتند که دست کم شش تن از نیروهای امنیتی افغانستان در این حمله کشته شدند.

حدود دو هفته قبل نیز نظامیان آمریکائی به مواضع نیروهای پلیس در استان «ارزگان» حمله کردند که در آن، هشت نیروی امنیتی جان باختند.

حمله هوائی روز چهارشنبه هفته گذشته نظامیان آمریکائی به شهرستان «اچین» استان ننگرهار نیز دست کم به کشته شدن 15 غیرنظامی انجامید.

منابع رسمی در این استان گفتند که آمریکائی ها، داعش را مورد حمله قرار داده بودند، اما دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) فاش کرد که در این حمله 15 تن از غیرنظامیان کشته و 13 نفر هم زخمی شدند. یک معلم و تعدادی دانش آموز هم در میان کشته شدگان و زخمی های این حمله بودند.

گروه طالبان اعلام کرده بود که این غیرنظامیان در مجلسی که به مناسبت بازگشت یکی از حاجیان از مکه برگزار شده بود، مورد حمله هوائی آمریکا قرار گرفتند.

نظامیان آمریکائی بارها در افغانستان غیرنظامیان و یا نیروهای نظامی و امنیتی خودی را مورد حمله قرار داده اند و به دنبال اعتراض مقام های افغان، تنها هیاتی را مامور بررسی این حوادث کرده اند.

این هیات معمولا در پایان بررسی خود اعلام می کند که این حملات اشتباهی رخ داده است.
منبع: ایرنا
0

۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...