نسخه چاپی

احمد علی مقدم در گفتگو با نما:

برجام معادله ای برای دریافت هیچ/ خرید بوئینگ با رویكرد انتخاباتی

عکس خبري -برجام معادله اي براي دريافت هيچ/ خريد بوئينگ با رويكرد انتخاباتي

بحث خرید بوئینگ هم سیاسی است، اصلا فكر نكنید كه پیگیری این مسئله برای راه گذرهای اقتصادی است خیر تمام اینها تنها در سیاست خلاصه می شود. اقایان می خواهند به هر قیمتی شده این هواپیما ها را بخرند و وارد كنند بعد هم بگویند این نتیجه برجام بود وما این كار را انجام دادیم.


احمد علی مقدم در گفتگوی تفضیلی با پایگاه خبری نما در رابطه با برجام گفت: برجام به یک معضل برای کشور تبديل شده است، دولت دو سال مردم را به انتظار گذاشت و وعده داد که تحریم ها برداشته می شود و دو سال تمام انرژی خود را پای این توافق نامه گذاشت و دیگر امور کشور را تعطیل کرد تا جایی که اعتراف کردند آب آشامیدنی هم وابسته به این توافق است! دولت تمام مسائل را رها کرد و تنها سر در توافق برجام داشت تا به هر صورتی و ذلتی آن را عملی کند. نتیجه رها کردن امور كشور مساوی شد با رکود کمر شکن کشور و بیچاره کردن مردم. تورم یک رقمی هم که آقایان به آن می بالند از شدت رکود موجود است،سر سفره مردم تقریبا هیچ نیست! این صحبت ها تنها شعار است، آقایان محترم شعار نمی تواند سفره مردم را پر کند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه با اشاره به وعده های رئیس جمهور گفت: سه سال از دولت آقای روحانی می گذرد در هر سالگرد هم ایشان اعلام می کنند که امسال سال رونق اقتصادی است! قطعا امسال رونق اقتصادی کشور را فرا می گیرد. آقای رئیس جمهور، مردم آگاه هستند مردم می دانند چه می گذرد و می دانند شما دائما وعده می کنید و به هیچ کدام از قول های هم که می دهید عمل نمی کنید. سال 95 سال آخر دولت است و ایشان می خواهند به هر وضعی هست با چنگ و دندان هم شده یک کاری را انجام دهد که در شمارش انتخاباتشان موثر باشند. رئیس جمهور اکنون وارد مسیری شده که هر کاری بتواند برای این دو سال مذاکراتش انجام می دهد که آن را به سامانی برساند تا بتواند برای انتخابات 96 روی این مسائل مانور دهد و رای جمع آوری کند. شما دقت کنید این بحث خرید بوئینگ هم سیاسی است، اصلا فکر نکنید که پیگیری این مسئله برای راه گذرهای اقتصادی است خیر تمام اینها تنها در سیاست خلاصه می شود. اقایان می خواهند به هر قیمتی شده این هواپیما ها را بخرند و وارد کنند بعد هم بگویند این نتیجه برجام بود وما این کار را انجام دادیم.
آقای مقدم در ادامه افزود: می خواهم به این اقایان بگویم خریدن این هواپیما چقدر برای این کشور ارزشمند است که اینقدر ما بخواهیم تحقیر شویم و با این حجم التماس و خواهش راضی به به دست آوردن آن شویم!؟ با این رفتار تحقیر آمیز دولت،آن طرف قضیه یعنی آمریکا و شرکت های فروشنده هم شیر شدند و شروطی را برای ایران در نظر گرفتند که در صورت فروش شرکت های مورد تحریم آمریکا در داخل ایران نباید از این وسیله استفاده کنند و تنها منظور آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و جالب است که تاکید کردند که تنها خود شما باید از این وسیله استفاده کنید. به اعتقاد من وقتی برای دولت در زمان خرید چنین شروطی را مطرح کردند اصلا نباید قبول کند و وارد مذاکره شود و باید بلافاصله محل را ترک کند و بگویند ما اصلا هواپیما نمی خواهیم و خریدی و فروشی هم انجام نمی دهیم. در این رابطه مذاکره و وقت گذاشتن برای گرفتن یک هواپیما با این ذلت اصلا درست نیست.
این فعال سیاسی با اشاره به سال آخر دولت آقای روحانی گفت: دولت در سال آخر ریاست جمهوری خود به سر می برد بنده اعتقاد دارم دولت هر تلاشی برای محقق شدن وعده های آمریکا انجام مي دهد تنها به این دلیل است که مسائل سیاسی را حل کند تا بتواند در انتخابات سال آینده شرکت کند و رای بیاورد و در این انتخابات یک حرفی برای مردم داشته باشد. مردم عاقل و آگاه هستند و در این سه سال هم بالاخره دیدند که چه وعده هایی عمل شد و چه وعده هایی عملی نشد و دیدند که در این سه سال سفره شان هر روز بی رونق تر و خالی تر شد بدون هیچ معجزه ای به علاوه بحث بیکاری و رکود مردم روز به روز محتاج تر شدند. جالب اینجاست که آقای روحانی هنوز که هنوز است می آید و از قول های 5+1 و آمریکا می گوید که وعده دادند که موانع برطرف می شود. من باید بگویم آقای رئیس جمهور اصلا به چه دلیل التماس می کنی؟! نشد که نشد مگر ما 37-38 سال تحریم نبودیم؟ چه اتفاقی افتاد؟ برادر من این سال های تحریم برای ما نعمت و برکت بود همین استعداد های خلاق و موفقیت هایی که در کشور داشتیم همه از برکت این سال های تحریم بود، این سالها بود که ما را مجبور به ایستادگی و ساختن کشورمان کرد.
وي ادامه داد: جای سوال است آقای روحانی که از ابتدای انقلاب در مشاغل حکومتی بودند چرا به این اندازه از تحریم ها وحشت دارند؟ ایشان که در این سالها پیشرفت کشور را دیدند؟ دقت کنید مسائل و مشکلات کشور شاید حداکثر 20 درصدش وابسته به تحریم و مشکلاتی که آمریکا برای ما به وجود آوره باشد اما 80 درصد بقیه مشکلات جامعه بحث مدیریتی است. دولت طرف داخلی و مدیریتی قضیه را خالی گذاشته است. واقعا اگر مدیریت قوی روی کار بیاید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد تنها کافی است این مدیر به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش فرا دهد و این رهنمود ها را به عنوان یک الگو روی میز کارش بگذارد. والله که مملکت گلستان خواهد شد! همین طرح مسئله اقتصاد مقاومتی به سال رسید این همه هم کار گروه و کمیته و تشکیلات درست می کنند ولی هنوز هیچ به دست نیاوردند خب این همه کار باید یک نمودی داشته باشد! حالا درست نیست که این کارها را هم هیچ دانست یک قدمی برداشته شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.
مقدم با اشاره به مسئله مدیریتی گفت: من می خواهم بگویم مدیران کشوری باید رهنمودهای آقا را باور داشته باشند دیگر اینقدر دنبال آمریکا و کشور های غربی نروند آمریکا دیگر مورد اعتماد نیست. آمریکا اگر الان مکتوب هم وعده ها و قول های خود را بنویسد باز هم مورد اعتماد نیست. چه برسد به ادعای شفاهی که با آقایان گفته من تلاش خودم را می کنم این آمریکا تعهد کتبی خود را زیر پا گذاشته حالا چه وصالی به حرفهای شفاهی اوست؟ هی می گویند آمریکا وعده کرده ای آقا وعده کرده که کرده این اصلا مورد قبول ما نیست به جای اینکه دوباره سر این قضیه هم وقت مردم را بگیرید، به کار بچسبید و مسائل و مشکلات مملکت را حل کنید.
وي افزود: اصلا این قضیه برجام و امثالهم را رها و فراموش کنید ما این همه هزینه کردیم این همه مذاکرات کردیم دو سال وقت کشور را گرفتیم و اوضاع جاری را فلج و راکد کردیم حالا دیگر رها کنید بنشینید و خودتان برای مشکلات راه حل پیدا کنید و دست به کار شوید. این اقایان در بحث بانکی هم اشتباه بزرگی کردند بدون اینکه با مجلش و شورا، هماهنگی و مشورت کنند به دیدار غربی ها رفتند و توافقات را انجام دادند حالا به بن بست خورده و به دنبال راه حل می گردند که به عینه برای من روشن است این مسئله هم مانند برجام هیچ عاقبت خوشی ندارد. امروز وقت رها کردن این مسائل است و زمان بازگشتن به خود سازی و باور مردم و توانای های کشور خودمان. از نگاه کردن به دستان غربی ها دست بکشید و خودتان بلند شوید و کاری کنید.


۱۳۹۵/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...