نسخه چاپی

دكتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با نما:

ابتكار یك مهره سیاسی است نه اجرایی/ دولت در بخش محیط زیست كم كاری می كند

عکس خبري -ابتكار يك مهره سياسي است نه اجرايي/ دولت در بخش محيط زيست کم کاري مي کند

رئیس سازمان محیط زیست بیش از آنكه یك مهره اجرائی و مدیر باشد یك مهره سیاسی است، به عبارتی ایشان این سمت را داراست چرا كه خانم است، این نگاه در دولت بود كه باید به بانوان كه نیمی از جامعه رای را در انتخابات تشكیل می دهند باید سهم داد و به آنها اطمینان داد كه در دولت بانوان هم حضور دارند.

این روزها سر مسئولان سازمان محیط زیست بسیار شلوغ است. هم از باب این که به دلیل مدیریت شان صاحب رکوردی جدید در دنیا شدیم و شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان به عنوان آلوده ترین شهر جهان انتخاب شد و هم از این سو که در لوای مدیریت سیاسی آنها بازار رشوه گیری و رشوه گرفتن هم در این سازمان داغ است.
در همین راستا نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در خصوص مشکلاتی که کشور در بحث محیط زیست با آن گریبان گیر است تنها خانم ابتکار را نباید مقصر دانست چرا که او بخشی از بدنه دولت است و کل کابینه یازدهم در این خصوص ضعیف عمل کرده است و کم کاری می کند.
دکتر حسینعلی شهریاری خانم ابتکار را یک مهره سیاسی دانست و اظهار داشت: رئیس سازمان محیط زیست بیش از آنکه یک مهره اجرائی و مدیر باشد یک مهره سیاسی است، به عبارتی ایشان این سمت را داراست چرا که خانم است، این نگاه در دولت بود که باید به بانوان که نیمی از جامعه رای را در انتخابات تشکیل می دهند باید سهم داد و به آنها اطمینان داد که در دولت بانوان هم حضور دارند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به برخی مشکلات مردم استان حوزه انتخابیه خود در بحث محیط زیست اشاره کرد و افزود: زمانی خانم ابتکار درباره دریاچه هامون نکاتی را مطرح کردند که همان زمان ما موضع گرفتیم و به غیر واقعی بودن سخنان ایشان تاکید کردیم.
وی در تکمیل این مسئله اظهار داشت: خدا لطف و کرد و باران خوبی در منطقه آمد و در بخشی از دریاچه هامون آب روان شد، خانم ابتکار آن زمان این مسئله را نتیجه مدیریت خود و دیپلماسی و همچنین دیدار با اشرف غنی دانست که ما آن را غیر واقعی خواندیم، چرا که این سخنان بیش از آنکه اجرائی باشد یک مانور سیاسی بود.
شهریاری مسئولان را به افزایش بینش سیاسی شا ن دعوت کرد و گفت: دعا می کنیم خداوند به مسئولان ما این بینش را عطا کند تا به جای بگو مگوهای پرهزینه و بی فایده، معیشت و زندگی مردم مستضعف کشور را وجه المصالحه دعواهای سیاسی خود قرار ندهند و همه هم و غم خود را صرف خدمت به این مردم کنند.
وی در پایان این گفت و گو تاکید کرد: عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه بسیار ضعیف است و اینکه شهر زابل به عنوان آلوده ترین شهر دنیا انتخاب شد هم نمره منفی دیگری برای دولت است، به نظر من تنها راه حل این مسئله استفاده از گفتمان قوی در برابر دولت افغانستان است و تا زمانی که سیاست لبخند در دولت یازدهم در این مورد هم مانند سایر موارد ادامه پیدا کند مشکل مردم منطقه مرتفع که نمی شود بماند بلکه هرسال گسترش هم پیدا خواهد کرد.

۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...