نسخه چاپی

اختصاصی نما/ نگاه كلینتون و ترامپ به زنان به قلم ایلكا اولیو ا كورادو

غلاف مشترك جمهوریخواهان و دموكرات ها در مواجهه با زنان

عکس خبري -غلاف مشترک جمهوريخواهان و دموکرات ها در مواجحه با زنان

هیلاری كلینتون یك گام رو به جلو از ترامپ پیش افتاده است زیرا ی بحث تبعیض جنسیتی و حقوق زنان را در پیش گرفته است و چراغ فمنیسم را شروع كرده است اما از سوی دیگر حریفش پایبند به نظام پدرسالارانه ست. آنچه كلینتون تحت عنوان حقوق بشر و حقوق زنان از آن حمایت می كند، حمایت از زنان سفید پوست و طبقه متوسط رو به بالای جامعه است و اصولا پرداختن به حقوق زنان سیاه پوست، آفریقایی تبارها و مهاجران برای او از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این تعصب را می توان در سخنرانی های دوگانه هیلاری دید و بركسی پوشیده نیست.

گروه ترجمه- یک شهروند آمریکایی در دوراهی انتخابی گرفتار می شود که بر سر راه او گذاشته شده است. از یک طرف با سیاست های دوگانه دموکرات ها تحت قیچی دو لبه جنگ و صلح رو به رو هستیم و از سوی دیگر با سیاست های فاشیستی دونالد ترامپ و حمایتش از کوکلوکس کِلان روبه رو هستیم. آمریکایی ها مجبورند به یکی از دو شخصیت مطرح جمهورخواه و دموکرات که هر کدام از آن ها فجایعی را برای شهروندان این کشور به بار خواهند آورد، رای دهند.
هیلاری کلینتون یک گام رو به جلو از ترامپ پیش افتاده است زیرا ی بحث تبعیض جنسیتی و حقوق زنان را در پیش گرفته است و چراغ فمنیسم را شروع کرده است اما از سوی دیگر حریفش پایبند به نظام پدرسالارانه ست. آنچه کلینتون تحت عنوان حقوق بشر و حقوق زنان از آن حمایت می کند، حمایت از زنان سفید پوست و طبقه متوسط رو به بالای جامعه است و اصولا پرداختن به حقوق زنان سیاه پوست، آفریقایی تبارها و مهاجران برای او از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این تعصب را می توان در سخنرانی های دوگانه هیلاری دید و برکسی پوشیده نیست.
از سوی دیگر ترامپ یک شخصیت زن ستیز معرفی می گردد و برای زنان آمریکایی ننگ و عار است که رئیس جمهوری مانند او را داشته باشند.، اگرچه رئیس جمهور فعلی آمریکا هم که از دموکرات ها بود، همین نوع تفکر را نسبت به جوامع آفریقایی تبار داشت. طبقه بالای جامعه خواهان پیروزی ترامپ هستند و از افزایش جرم و جنایات، تبعیض ها و آزار و اذیت جنسی و خشونت علیه زنان و زن کشی متعجب نمی شوند و برایشان اهمیت زیادی ندارد، همانند انواع خشونتی که توسط پلیس آمریکا بر شهروندان رنگین پوست تحمیل می شود و هیچگاه توسط مقامات قضایی پیگیری نمی شود.
همچنین بعید به نظر می رسد که اگر کلینتون به ریاست جمهوری برسد، به زنانی که قربانی خشونت جنسی شده اند، ویزا بدهد و برای آنان را متهم کرده برایشان پرونده سازی می کند و وادار به خروج از کشور می کند. اگرچه اینگونه به نظر می رسد که کلینتون خود یک زن است و طبیعتا باید زنان را از آن خود بداند، اما حقیقت چیز دیگری است و باید گفت که او به فمنسیم و مفاهیم فمنیستی پایبند نیست و عدالت و برابری جنسیتی هم برای او فاقد ارزش است.
ایلکا اولیو ا کورادو، شاعر و نویسنده گواتمالایی است که چندین کتاب تالیفی در خصوص ایالت متححده دارد. وی فارغ التحصیل تربیت بدنی و ارشد روانشناسی ورزش از دانشگاه سان کارلوس است. وی سال 2003 تصمیم گرفت بری ادامه تحصیل و ورزش حرفه ای به ایالت متحده برود که فجایعی برای وی در ایالت ایالت آریزونا برای او پیش آمد.


۱۳۹۵/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...