نسخه چاپی

دست برتر مردم سوریه

عکس خبري -دست برتر مردم سوريه

نشست لوزان در زمینه بررسی وضعیت سوریه در حالی امروز در سوئیس برگزار می‌شود كه پیش از این برخی خبرها و گمانه‌زنی‌ها از ‌حضور نداشتن جمهوری اسلامی ایران در این نشست حكایت داشت تا اینكه شب گذشته حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در كانال تلگرامی خود نوشت: «نشست بین‌المللی سوریه، فردا (شنبه) در لوزان سوئیس با مشاركت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آمریكا، تركیه، عربستان، عراق، مصر و قطر برگزار می‌شود.»


نشست لوزان در زمینه بررسی وضعیت سوریه در حالی امروز در سوئیس برگزار می‌شود که پیش از این برخی خبرها و گمانه‌زنی‌ها از ‌حضور نداشتن جمهوری اسلامی ایران در این نشست حکایت داشت تا اینکه شب گذشته حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در کانال تلگرامی خود نوشت: «نشست بین‌المللی سوریه، فردا (شنبه) در لوزان سوئیس با مشارکت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، عراق، مصر و قطر برگزار می‌شود.» در زمینه این نشست توجه به چند نکته ضروری است:
۱- اینکه حامیان تروریست‌ها پس از پنج سال جنایت، قتل، خشونت، وحشی‌گری و... در سوریه بدون پیش‌شرط، حاضر به مذاکره شده‌اند، حاکی از درماندگی آنها و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آنهاست و نشان می‌دهد، مقاومت و ایستادگی ملت و ارتش سوریه در این مدت مؤثر بوده و این می‌تواند نشانه‌ای از پیروزی و مقدمه‌ای برای پاکسازی سوریه از لوث وجود تروریست‌ها باشد.
۲- همه کشورهای شرکت‌کننده در این نشست منافع و ملاحظاتی در قبال بحران سوریه دارند و طبیعتاً هر یک درصددند نتیجه مذاکرات را به نفع خود رقم بزنند. نکته مهم در این میان این است که با توجه به دست برتر جبهه مقاومت در صحنه عملیات در سوریه، نمایندگان کشورمان باید از دستاوردهای رزمندگان در صحنه نبرد به خوبی حمایت کنند.
۳- تجربه برجام و نشست و برخاست با آمریکا و دیگر حامیان تروریست‌ها نشان می‌دهد، آنها به هیچ‌وجه قابل اعتماد نبوده و نباید به آنها اعتماد کرد. این موضوع به‌ویژه از این نظر باید مورد توجه قرار گیرد که گروه‌های تروریستی اکنون در بدترین وضعیت قرار دارند و ممکن است حامیان آنها، به ویژه آمریکا بخواهند با این اقدام به نوعی فرصتی برای تجدید قوای آنها فراهم کنند.
۴- با توجه به تجربه تلخ برقراری آتش‌بس در سوریه و نقض آن از سوی تروریست‌ها و آمریکا برای سه بار متوالی، موضوع اصلی نشست لوزان نباید «آتش‌بس» باشد، بلکه باید موضوعات مهمی، چون قطع حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه و... از تروریست‌ها مورد بحث و مذاکره قرار گیرد.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...