نسخه چاپی

كارشناس فضای مجازی در گفتگو با نما :

اغفال دولتی ها از سند راهبردی امنیت سایبری/ انتقاد از تشكیل نشدن جلسات شورای عالی فضای مجازی

عکس خبري -اغفال دولتي ها از سند راهبردي امنيت سايبري/ انتقاد از تشکيل نشدن جلسات شوراي عالي فضاي مجازي

سید علیرضا آل داوود كارشناس فضای مجازی با انتقاد از غفلت نهادهای دولتی از اجرای اجرای سند راهبردی امنیت گفت: آنچه كه در آمار مطرح شده از سوی درگاه پایش شاخص های فناوری اطلاعات كشور به چشم می خورد با اهداف این سند فاصله زیادی دارد.

به گزارش نما ، سید علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی در اجرای سند راهبردی امنیت اغفال کرده اند، گفت: ایجاد شبکه ای امن و سریع و تامین پدافند سایبری در زیرساخت های انفورماتیک کشور در چارچوب سیاست های کلی نظام دیده شده و علاوه بر تاکیدات برنامه پنجم توسعه که در سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) مورد تاکید واقع شده است،
وی افزود در برنامه ششم توسعه نیز به موارد مهمی برای آمادگی امنیت سایبری اشاره شده تا ایران به یکی از قدرت های سایبری منطقه در حوزه امنیت تبدیل شود.
آل داود ادامه داد: مهمترین سند بالادستی نظام در حوزه امنیت سایبر، سند راهبردی افتا به حساب می آید که طبق قانون برنامه پنجم توسعه تمامی ارکان کشور موظف به اجرای آن هستند و در این سند الزاماتی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات برای دولت متصور شده است.
این پژوهشگر فضای مجازی اظهار کرد: استقرار نظام مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) در دستگاه های حکومتی، استانداردسازی محصولات امنیتی در حوزه سایبر، راه اندازی مراکزی چون مرکز عملیات امنیت - (SOC) و مرکز ماهر (CERT) از جمله این الزامات است، اما آنچه که در آمار مطرح شده از سوی درگاه پایش شاخص های فناوری اطلاعات کشور به چشم می خورد، با این اهداف فاصله زیادی دارد.
این کارشناس حوزه فضای مجازی با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی بر اساس موارد تعیین شده خاطرنشان کرد:
بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری این شورای باید سالی چهل نشست در سال تشکیل دهد اما در مدت اخیر فقط در حدود دوازده جلسه برگزار شده است.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...