نسخه چاپی

بادامچیان در گفت‎وگو با نما؛

حضور میلیونی در انتخابات نشان اوج مردم سالاری است/ دخالت آمریكا مردم سالاری دیگر كشورها را بر باد داده است/ مبانی تعیین حوزه های انتخابیه در سیاست های كلان انتخابات مطرح شده است/ مردم ایران با اطمینان برای صندوق های رأی حضور می یابند

عکس خبري -حضور ميليوني در انتخابات نشان اوج مردم سالاري است/ دخالت آمريکا مردم سالاري ديگر کشورها را بر باد داده است/ مباني تعيين حوزه هاي انتخابيه در سياست هاي کلان انتخابات مطرح شده است/ مردم ايران با اطمينان براي صندوق هاي رأي حضور مي يابند

در زمانی كه در ایران مردم سالاری در یك انتخابات به اوج می رسد، دنیای غرب و نظام لیبرال دموكراسی سرمایه داری با حمایت‌های آمریكا از دیكتاتورها و دخالت‌های عواملشان مردم سالاری در كشورها را بر باد می دهد.

اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری نما، در خصوص سیاست های کلی انتخابات گفت: مسئله انتخابات پایه و اساس نظام مردم سالاری اسلامی است و از همان آغاز امام (ره) دستگاه ها، نهادهای گوناگون و اصل نظام جمهوری اسلامی را به انتخاب آزاد مردم بنا گذاشتند.

وی د رادامه افزود: بحمدالله این نهال برگزاری انتخابات تا سال 94 با صلابت ادامه داشته و نمونه برجسته آن را در سال گذشته مشاهده کردیم که چگونه بعد از 37 سال از انقلاب از ساعت هشت صبح تا ساعت یک بعد از نیمه شب، سی و چهار میلیون مرد و زن در انتخابات شرکت کردند.

بادامچیان در ادامه به اختلاف و تقلب هایی که در کشورهای مختلف اشاره و بیان داشت: مردم ایران در سال گذشته بدون این که نگران باشند تقلب و اختلاف در انتخابات رخ خواهد داد در پای صندوق های رأی حضور یافتند و با نهایت امنیت، آرامش و آزادی، آن چه را که می خواستند در صندوق ها، رأی انداختند و همه مطمئن بودند که رأیشان مورد قبول است.

بادامچیان حضور سی و چهار میلیونی در یک روز را بالاترین نمونه مردم سالاری برشمرد و گفت: در زمانی که در ایران مردم سالاری در یک انتخابات به اوج می رسد، دنیای غرب و نظام لیبرال دموکراسی سرمایه داری با حمایت‌های آمریکا از دیکتاتورها و دخالت‌های عواملشان مردم سالاری در کشورها را بر باد می دهد.

به گفته نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی حضور سی و چهار میلیون رأی دهندگان در پای صندوق های رأی نشان دهنده این است که هم مردم و مسئولین نظام از این نظام خسته و کهنه نشده اند و در موقع انتخابات حضور جدی پیدا می کنند.

بادامچیان در ادامه گفتگوی خود با نما به تدوین سیاست های کلی انتخابات در مجمع تشخیص نظام اشاره و بیان داشت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت ها است که بررسی در خصوص سیاست های کلی نظام را در دستور کار خود قرار داده اند و جهت تدوین این سیاست ها با مرکز استراتژیک و تحقیقات مجمع وارد بحث و گفتگو شده اند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به کسب مشورت کارشناسان و اخذ نظرات و پیشنهادات در مجمع تشخیص نظام اشاره کرد و گفت: اکنون سیاست های کلی انتخابات به لطف خدا بر اساس اصل 110 قانون اساسی جهت تأیید به مقام معظم رهبری تقدیم شده است و ایشان نیز روز گذشته این سیاست ها را جهت اجرا ابلاغ فرمودند.

بادامچیان در ادامه از زحمات مجمع تشخیص مصلحت نظام و همه نهادهای کشور که در تدوین سیاست های کلی انتخابات زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر کرد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مقام معظم رهبری و اصل ولایت فقیه را برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک نهاد اساسی و تأمین کننده آزادی ها از اصول قانون اساسی و اسلام بر شمرد و از خداوند منان حفظ وجود ایشان را خواستار شد.

بادامچیان با بیان این مطلب که در خصوص سیاست های کلی انتخابات نیازمند تدقیق و سرلوحه عمل قرار گرفتن است، گفت: در سیاست های کلی انتخابات ابعاد مختلف انتخابات مورد بررسی قرار گرفته است. این ها سیاست های کلان و اجرایی هستند. دستگاه های اجرایی و نظارتی و سایر ارگان ها می توانند بیشترشان را خود اجرا کنند. بخشی هم نیاز دارد که در قوانین باشد و بخشی هم در قوانین موجود است.

وی در پایان با اشاره به اینکه موارد ابلاغی اصلاحات تکاملی و تبیین بهتر سیاست ها است، خاطر نشان کرد: سیاست هایی که نیاز به تجدید نظر در قانون ندارد را می توانند با پشتوانه قوی تر و محکم تر ولایی اجرا کنند و آن چه که نیاز به قانون دارد، مجلس و شورای نگهبان می توانند زودتر اقدام کنند تا بتوانند به نیتجه برسند.

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...