نسخه چاپی

اهدای خون بیش از 3 هزار نفر در رودسر

مسؤول پایگاه انتقال خون رودسر از اهدای خون 3 هزار و 206 نفر طی نیمه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نما، رضا جهانباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به اهدای خون در این شهرستان، اظهار کرد: عده‌ای برای ادامه حیات خود به دریافت خون نیازمند هستند.

وی افزود: در اغلب موارد تزریق خون یا فرآورده‌های خونی تنها راه نجات مصدومان، بیماران تالاسمی، بیماران دیالیزی، سرطانی، بیماری‌های خونریزی‌دهنده، نوزادان مبتلا به زردی ناشی از ناسازگاری خون مادر جنین و ... است.

مسؤول پایگاه انتقال خون رودسر با بیان اینکه با وجود پیشرفت علم پزشکی هنوز هیچ جایگزین مناسبی برای خون ساخته نشده است، تصریح کرد: تنها خون سالمی که توسط انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود می‌تواند نجات‌بخش جان انسان‌های نیازمند به آن باشد.

وی از اهدای خون 3 هزار و 206 نفر طی نیمه نخست سال جاری در رودسر خبر داد و گفت: نیمی از این افراد اهدا کنندگان مستمر هستند.

جهانباز تصریح کرد: اهدای خون در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

اهدای 161 واحد خون در ایام تاسوعا و عاشورا

مسؤول پایگاه انتقال خون رودسر با اشاره به نذر خون در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: 161 واحد خون توسط مردم رودسر در این ایام اهدا شد.

وی به افزایش سه درصدی اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: اهدای خون یکی از شاخصه‌های مهم همدلی، احساس مسؤولیت و پیوند با همنوع است.

جهانباز با بیان اینکه افرادی که بین 18 تا 60 سال دارند می‌توانند خون اهدا کنند، تصریح کرد: یک واحد خون اهدا شده می‌تواند به درمان سه نفر کمک کند.

وی با اشاره به نیاز مستمر و دائم به خون در بیمارستان، یادآور شد: اهدای خون کار خداپسندانه‌ای بوده و نیاز است تا اهدا کنندگان خون به صورت مستمر برای کمک به سلامت جامعه اقدام کنند.

مسؤول پایگاه انتقال خون رودسر توسعه و تقویت تجهیزات این مرکز را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ساختمان کنونی انتقال خون رودسر به صورت امانت در اختیار ما قرار دارد و قطعه زمینی حداقل به مساحت 400 متر مربع برای احداث ساختمان مستقل لازم است.

وی از خیران نیکوکار خواست برای برطرف کردن مشکلات پایگاه مذکور در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به سلامت جامعه همکاری و مساعدت کنند.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...