نسخه چاپی

آتش سوزی پتروشیمی مبین ؛ تهدیدی كه تبدیل به فرصت شد

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: با حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی مبین مجتمع ها از مدار خارج شدند. ما هم در یك فرصت كوتاه اورهال را انجام دادیم و با این اقدام یك تهدید را به یك فرصت تبدیل كردیم.

به گزارش نما به نقل از پتروشيمي جم، حسين ميرافضلي در مراسم تقدير از بازنشستگان پتروشيمي جم با تشكر از پيشكسوتان و بازنشستگان كه براي پيشبرد صنعت پتروشيمي تلاش كردند اظهار كرد: بازنشستگان افراد بي‌ادعايي هستند كه همواره در طول دوران خدمتشان تلاش كرده اند و از زندگي و سلامتي شان براي پيشرفت و توسعه كشور مايه گذاشته اند و با انتقال تجربياتشان به جوانان راه آموزش را در شركت هموار كردند و نيروهاي خبره اي را تربيت كنند.

مديرعامل پتروشيمي جم در ادامه با ارئه گزارشي از روند شركت خاطرنشان كرد: اكنون شركت پتروشيمي جم در حال تبديل شدن به يك هلدينگ بزرگ در حوزه پتروشيمي است به طوريكه در حال حاضر 7 شركت فعال در صنعت پتروشيمي زير مجموعه جم هستند.

مير افضلي تصريح كرد: در ماه‌هاي گذشته شركت به خط گاز بوتان منطقه متصل شد و اكنون امكان دريافت 100تن بوتان در ساعت را داريم و مثل گذشته ديگر وابسته به پتروشيمي نوري نيستيم و اگر به اين خط بوتان متصل نشده بوديم با آتش سوزي پتروشيمي مبين كه اين شركت را غير فعال كرد ما هم غير فعال مي شديم اما اكنون همه واحدهاي ما در حال فعاليت هستند.

وي اضافه كرد:اتفاق مبارك ديگري كه براي شركت رخ داد متصل شدن به هدر اصلي هيدروژن است كه توقف احتمالي واحد الفين را برطرف كرد و به اميد خدا ديگر در واحد الفين با مشكلي مواجه نخواهيم شد و به طور جد افزايش ظرفيت در واحدهاي الفين ، BD و PP را دنبال خواهيم كرد.

مديرعامل پتروشمي جم با بيان اينكه در حادثه آتش سوزي پتروشيمي مبين همه مبادي ورودي به شركت قطع شد، اظهار كرد: در چنين شرايط بحراني كه همه چيز قطع است كنترل واحدها بسيار دشوار است ولي كاركنان شركت با مديريت مناسب واحدها را بسيار خوب كنترل كردند تا دچار بحران جدي نشويم.

وي افزود:خوشبختانه با درايت پرسنل شركت در حادثه مبين آسيب كمتر از حد انتظار متوجه ما شد در حاليكه ساير مجتمع هاي منطقه با آسيب هاي جدي مواجه شدند .

ميرافضلي با اشاره به اورهال شركت بعد از حادثه مبين تاكيد كرد: با حادثه اي كه رخ داد و مجتمع ها از مدار خارج شدند ما هم در يك فرصت كوتاه اورهال را انجام داديم و با اين اقدام يك تهديد را به يك فرصت تبديل كرديم.همچنين در واحد BD نيز همچون واحد الفين اصلاحات خوبي انجام شد و بهره وري اين واحد ها افزايش يافت .

وي با اشاره به برنامه توسعه پتروشيمي جم اظهار داشت: خوشبختانه مديرعامل صندوق بازنشستگي نگاه توسعه اي و پروژه محور دارد و همواره از فعاليت هاي توسعه اي شركت حمايت كرده است و ماهم در اين راستا تلاش خواهيم كرد تا اهداف عالي مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور را محقق كنيم.

مديرعامل پتروشيمي جم با اشاره به اقدامات درخشان واحد پژوهش و فناوري شركت خاطرنشان كرد:در ماه گذشته با حضور وزير محترم كار از 8 گريد جديد شركت رونمايي شد كه همه اين گريد ها با تلاش همكارانم در واحد پژوهش و فناوري توليد شده بود و بزودي هم با همت كاركنان 3 گريد ارزشمند ديگر را رونمايي خواهيم كرد كه ارزش افزوده بالايي براي شركت خواهد داشت.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...