نسخه چاپی

نیمی از مشكلات معنوی ناشی از طغیان جنسی است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: نیمی از مشكلات معنوی و دینی ناشی از طغیان‌های جنسی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام دکتر محمود طباطبایی امروز 27 مهرماه در نشست "هماندیشی ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی با مدیران و دبیران رسانه‌ها"، اظهار کرد: در دین ما، تامین نیازهای جنسی یک ابزار مهم در پاسداشت معنویات به حساب می‌آید تا جایی که در کلام معصومین چنین آمده که کسی که ازدواج کند، نیمی از دین خود را حفظ کرده است؛ منظور این سخن آن است که نیمی از مشکلات معنوی و دینی ناشی از طغیان‌های جنسیست.

وی ادامه داد: خداوند می‌گوید، مساله زوجیت برآمده از آفرینش شما انسانهاست و شما انسانها زوج آفریده شده‌اید. نیازهای انسان قابل طبقه‌بندیست و مساله نیاز جنسی در مرتبه اولین نیاز بشریست که اگر تامین شد، بقیه نیازها نیز در مراتب بعد تامین خواهند شد.

رسانه‌ها ازدواج را هم ببینند

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اگر جهت‌گیری رسانه‌ها از طلاق به سمت ازدواج برود، با ترویج ازدواج می‌توان آمار طلاق را کاهش داد، با این جهت‌گیری علاوه بر افزایش ازدواج، ترس دانشجو از ازدواج نیز کاهش می‌یابد.

طباطبایی افزود: انتظار ما از رسانه‌ها این است که در یک تعامل، و با یک حرکت فرهنگی، این حرکت را پررنگ بکنیم تا بتوانیم آن را به درستی در جامعه دانشجویی ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: هرچند مساله طلاق یک مساله منفور محسوب می‌شود که همین علت مورد اهمیت است؛ اما آمار طلاق نسبت به ازدواج بسیار اندک است بنابراین ما باید به ازدواج بیشتر از طلاق توجه کنیم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مسئولان کشور اعلام کرده‌اند که دیگر طلاق را اعلام نمی‌کنند؛ این نکته ناشی از آن است که پر رنگ کردن مساله طلاق یک ترس پنهان را برای مخاطب ما در مورد مساله ازدواج ایجاد می‌کند.

مشکلات فرهنگی دانشگاه، ناشی از نپرداختن به ازدواج است

طباطبایی خاطرنشان کرد: وقتی که ما به مشکلات فرهنگی دانشگاه می‌پردازیم، شاهد بسیاری از مشکلات فرهنگی دانشگاه ناشی از نپرداختن به دغدغه‌هایی چون ازدواج هستیم.

وی افزود: دلیل عدم ازدواج افرادی که در سن ازدواج هستند، این است که فرهنگ ازدواج برای جوانان جا نیفتاده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: توسعه آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشگاه، دانشگاهیان و ایجاد فضای معنوی در دانشگاه‌ها از اولین اهدافیست که دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دارند. یکی از دغدغه‌های عمده دانشجویی و مطالبات حداکثری که ما از طرف مخاطب دانشجوی خود داریم؛ در حوزه مساله ازدواج است.

طباطبایی تصریح کرد: ما در کل کشور چیزی حدود 5 میلیون دانشجو داریم که 80 درصد آنان در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد هستند، یعنی درست بازه‌ای که زمان ازدواج است. پس به نظر می‌رسد این مطالبه کاملا طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ازدواج به‌هنگام، آگاهانه و آسان اتفاق بیفتد، مساله سکونت و آرامش که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده اتفاق خواهد افتاد، از همین رو دفتر نهاد رهبری به این مساله به عنوان یک مساله دینی ورود کرد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در ستاد ازدواج دانشجویی که به عنوان یکی از نماینده‌های رهبری کار خود را انجام می‌دهند، قطعا دغدغه ازدواج مطرح است.

تنها 3درصد ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق می‌شود

طباطبایی خاطرنشان کرد: ما در نهاد نمایندگی رهبری در کنار اردو، مباحث آموزشی و مهارت افزایی را پیگیری کردیم و امروز میتوانیم بگوییم علیرغم آمار بالای طلاق در کشور، 3درصد از ازدواج های دانشجویی ما منجر به طلاق میشود که فاصله زیادی با آمار کشوری دارد.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...