نسخه چاپی

ارائه پیشنهاد تغییر نام قزاقستان از سوی اتحادیه مسلمانان قزاق

اتحادیه مسلمان قزاقستان و كمیته مسلمانان در امور حقوق بشر آسیای مركزی در نامه‌ای سرگشاده به دولت، خواستار تغییر نام این كشور شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، به نقل از «زکون.کز»، اتحادیه مسلمانان قزاق و کمیته مسلمانان در امور حقوق بشر آسیای مرکزی ضمن ارائه پیشنهادی به دولت قزاقستان، خواستار تغییر نام این کشور شدند.

بر اساس این گزارش، مسلمانان قزاقستان بر این باورند که تغییر نام این کشور به یکی از نام‌های «دنیشپان‌ال» (مردم هنرمند)، «ایلی‌ال» (مردم بزرگ)، «آکیلدی‌ال» (مردم عاقل)، «بای‌ال» (مردم پررونق)، «کرمت‌ال» (مردم دوست‌داشتنی) و یا «باتیر‌ال» (مردم پهلوان) ، منجر به افزایش رفاه اقتصادی، کاهش تورم، تقویت توانایی‌های دفاعی و پیشرفت در ورزش، علم و فرهنگ خواهد شد.

در نامه پیشنهادی به نخست وزیر قزاقستان، آمده است: تمام مشکلات فعلی کشور در این واقعیت نهفته است که نام کنونی کشور، مردم را به قهرمانی، بزرگی، ایثارگری و فداکاری در فعالیت‌های روزمره جلب نمی‌کند. به این خاطر است که ملت قزاق در دیدگاه خارجی به عنوان مردمی بی‌تفاوت و بدون تمرکز افکار شناخته می‌شوند.

در این درخواست عنوان شده است: مسلمانان قزاقستان خواستار استفاده هم زمان از همه نام‌های پیشنهادشده می‌باشند، زیرا مطمئن هستند که این امر نه تنها موجب پیشرفت‌های اقتصادی کشور خواهد شد، بلکه دستیابی به توسعه معنوی قابل توجه ملت را نیز در پی خواهد داشت.

۱۳۹۵/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...