نسخه چاپی

تصویب اساسنامه سازمان فارسی‌زبانان «ایتا»

نمایندگان مجلس اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان «ایتا» را تصویب كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم «پویا»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 آبان)‌ نهاد قانونگذاری کشورمان، کلیات لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان (ایتا) را با 149 رای موافق، 14 رای مخالف از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس تصویب کردند.

همچنین نمایندگان مجلس ماده واحده این لایحه را با 136 رای موافق، 7 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس را تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس، اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان (ایتا) مشتمل بر یک مقدمه و 8 ماده به شرح پیوست تصویب می‌شود.

همچنین در تبصره این لایحه مصوب شد که رعایت اصل 77،‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح اساسنامه مذکور الزامی است.

در لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی‌زبانان ایتا نیز مقرر شد این سازمان به عنوان یک تشکیلات بین‌المللی عهده‌دار وظایفی است. همچنین دبیرخانه دائمی ایتا و مقر آن در ایران خواهد بود و دبیرکل آن از میان شخصیتهای عالیرتبه فرهنگی به وسیله هیئت امنا برای مدت 4 سال انتخاب می‌شوند.

در مقدمه توجیهی اساسنامه این سازمان آمده است: به منظور صیانت از میراث مشترک فرهنگی و معرفی تاریخ و تمدن مشترک و نیز گسترش و تقویت ادبیات غنی منطقه و نیز تقویت پیوندهای فرهنگی بین کشورهای حوزه تمدنی مشترک، یک سازمان توسط کشورهای عضو تشکیل می‌شود.

۱۳۹۵/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...