نسخه چاپی

سردار دكتر عباس حاجی نجاری در گفتگو با نما تبیین كرد:

مهمترین راهبرد آمریكا برای مقابله با ایران در پسا برجام/ سپر آمریكایی‌ها تحریم و شمشیرشان نفوذ است/ در گفتار و رفتار آمریكا تغییری حاصل نشده است

عکس خبري -مهمترين راهبرد آمريکا براي مقابله با ايران در پسا برجام/ سپر آمريکايي‌ها تحريم و شمشيرشان نفوذ است/ در گفتار و رفتار آمريکا تغييري حاصل نشده است

آمریكا در این مرحله با گفتمان سازی ها گوناگون كه متاسفانه در برخی موارد با مواضع برخی مسئولین هم پیوند می خورد، سعی دارد در نهادهای مهم و اثر گذار نفوذ كرده و در مسیر آرمانهای انقلاب انحراف ایجاد كند.

یک تحلیگر ارشد سیاسی با بیان اینکه آمریکا تمام الگوهای ممکن برای مقابله با جمهوری اسلامی را آزموده، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب در تمامی توطئه هایی که برای ایران اسلامی رخ داد چون ترور مسئولین انقلاب،مبارزه مسلحانه مجاهدین، اقدامات تجزیه طلبانه در نقاط مختلف کشور، هشت سال جنگ تحمیلی و غیره نقش آمریکا کاملا ً مشهود و پررنگ بوده و است.
سردار عباس حاجی نجاری، جنگ نرم و تحریم های فلج کننده را از اقدامات بعدی آمریکا برای مبارزه با ملت ایران برشمرد و افزود: پس از ناکامی در این موارد، برای مهار انقلاب اسلامی در سطح بین المللی رو به ایجاد و حمایت از گروههای تکفیری و تروریستی در منطقه آوردند تا شاید از این طریق بتوانند اقتدار ایران را تضعیف کنند.
دکتر حاجی نجاری ادامه داد: این که برخی می گویند آمریکا دیگر در اندیشه براندازی و مقابله با ایران نیست از اساس تفکر اشتباهی بوده و مدعای آن سخنان و عملکرد مقامات مختلف آمریکائی است که همچنان اذعان دارند برای مهار ایران هر کاری خواهند کرد. نمونه آخر این واقعیت هم بر می گردد به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با نشریه فان افرز که وی در آنجا رفع تحریم کامل ایران را مشروط می کند به کوتاه آمدن ایران در مسائل بین المللی، موضوعات موشکی و مسائلی همچون حقوق بشر.
وی با طرح این سئوال که چرا آمریکا در بحث براندازی ایران سراغ گزینه های نظامی نمی رود، گفت: پاسخ این سئوال برمی گردد به اقتدار دفاعی و نظامی ما، آمریکائی ها درک کرده اند که ایران؛ عراق و سوریه و لیبی نیست، می دانند که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران شکست مفتضحانه ایی برایشان در پی خواهد داشت.
این تحلیگر مسائل سیاسی به راه انداختن جنگ های نیابتی از سوی آمریکا علیه ایران در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی، عربستان به نیابت از آمریکا در منطقه بدنبال تضعیف ارکان اقتدار و قدرت ایران است، به عبارتی آمریکا، هزینه مبارزه با ایران را بر دوش آل سعود انداخته و خود آن را تنها مدیریت می کند.
سردار حاجی نجاری به تقسیم کار آمریکائی اشاره ایی کرد و افزود: در حالی که عربستانی ها به نیابت از آمریکا در حال مبارزه با ما هستند، خود آنها در حال برنامه ریزی جهت نفوذ در ارکان تصمیم گیری جمهوری اسلامی ایران از طریق به کار گیری افراد هستند.
وی در پایان این مسئله را مهمترین راهبرد پسا برجامی آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا در این مرحله با گفتمان سازی ها گوناگون که متاسفانه در برخی موارد با مواضع برخی مسئولین هم پیوند می خورد، سعی دارد در نهادهای مهم و اثر گذار نفوذ کرده و در مسیر آرمانهای انقلاب انحراف ایجاد کند.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...