نسخه چاپی

حسینی، در گفت‏وگو با نما:

منافع تركیه با حمایت از تروریست‎ها تأمین نمی‌‏شود/ تركیه مجری فرمان آمریكایی‌ها در منطقه هستند/ تركیه مقصد بعدی تكفیری‎ها است

عکس خبري -منافع ترکيه با حمايت از تروريست‎ها تأمين نمي‌‏شود/ ترکيه مجري فرمان آمريکايي‌ها در منطقه هستند/ ترکيه مقصد بعدي تکفيري‎ها است

از آنجایی كه آمریكا بر خود واجب می‌‎داند بر همه امور كشورهای جهان دخالت كند تركیه را نیز امروز مجری امر و نهی‌های خود در منطقه انتخاب كرده است.

سیدباقر حسینی، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با خبرنگار نما؛ در خصوص دخالت ترکیه در تحولات سوریه و عراق، گفت: معتقدم که ترکیه از اتفاقاتی که در کشورش افتاده است عبرت نگرفته و دخالت‌های بی‎جایی در سوریه و عراق می‌کند.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ترکیه بداند با حمایت از تروریست‎ها منافع ترکیه در منطقه حاصل نخواهد شد، افزود: ترکیه در تلاش است تا منافع خود را در شمال عراق حفظ و کند و این منطقه را زیر چ‌تر نفوذ خود قرار دهد.
حسینی با بیان این مطلب که هر منطقه عراق برای هر قومیتی و هر مکانی از سرزمین عراق قرار داشته باشد تعلق به عراق است، تصریح کرد: اگر ترکیه به دنبال این است که در منطقه امنیت حاکم شود اما امنیت در حمایت از داعش در منطقه حاکم نخواهد شد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: ترکیه ضروری است تمامیت ارضی عراق را به رسمیت بشناسد و دخالت در امر حکومت داری دولت عراق نکند و اگر کشور عراق از ترکیه به عنوان کشور همسایه کمک و یاری طلبید آن وقت می‌تواند در خاک عراق حضور یابد.
وی گفت: از آنجایی که آمریکا بر خود واجب می‌‎داند بر همه امور کشورهای جهان دخالت کند ترکیه را نیز امروز مجری امر و نهی‌های خود در منطقه انتخاب کرده است.
حسینی اذعان داشت: با وجود کمک‎های روسیه به سوریه جهت مقابله با تکفیری‏‌ها اگر آمریکا از منطقه بیرون رود و از کمک به نیروهای تروریستی داعش و تکفیری‎ها دست بردارد قطعا منطقه در آینده‎ای نزدیک آرامش به منطقه خاورمیانه حاکم خواهد شد.
وی در ادامه به نشست کشورهای جهان برای بررسی تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: معتقدم پذیرفتن آتش بس به ضرر سوریه است چراکه آمریکایی‎ها هر زمان که مشاهده می‌‎کنند که ارتش سوریه در مقابله با تکفیری‎ها به موفقیت‎هایی دست یافته‎اند برای استراحت و تقویت نیروهای تکفیری اعلام آتش بس را در سوریه مطرح می‌کنند.
این فعال سیاسی یادآور شد: وجود ناامنی در منطقه خاورمیانه به نفع صهیونیست‏‌ها و آمریکایی‎ها است چراکه جهان اسلام جهت مقابله با تروریست‎ها صف آرایی کرده‎اند و تاحدودی از اقدامات رژیم اشغالگر قدس غافل می‌‎شوند و آمریکا نیز در هیاهوهای موجود در منطقه به غارت اموال و منابع مسلمانان می‌پردازند.
این استاد دانشگاه در خاتمه خطاب به مسئولان و دولمتردان ترکیه گفت: مقامات و دولتمردان ترکیه بدانند بعد از سوریه و عراق تکفیری‎ها ترکیه را هدف قرار خواهند داد.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...