نسخه چاپی

حضور نیروهای ویژه اسپانیا در عملیات موصل

رسانه‌های اسپانیایی از مشاركت نیروهای ویژه اسپانیا در آموزش عراقی‌های شركت‌كننده در عملیات موصل خبر داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند نظامیان این کشور هم در عملیات آزادسازی شهر موصل مشارکت دارند.

به نوشته روزنامه «لارازون» اسپانیا، این افراد به عنوان مربی، به نظامیان عراقی شرکت‌کننده در عملیات فعالیت می‌کنند.

به گفته «میگل آنخل خیمنز» رئیس عملیات ویژه، کلاه سبز های اسپانیایی به همراه یک گروه از مربیان عملیات ویژه برای انجام ماموریتی مهم در حال عزیمت به سمت شمال موصل هستند، اما مکان دقیق آن‌ها فعلا مشخص نیست.

از ژانویه سال 2015 اسپانیا برای کمک به ائتلاف تحت رهبری آمریکا، 307 نظامی که 60 نفر از آن‌ها جزو کلاه سبزها بوده‌اند را به مناطق مختلف عراق از جمله بغدلاد اعزام کرده است. اما بیشترین تلاش‌ها و آموزش‌های این گروه در مناطق شمالی عراق و نواحی کردنشین صورت گرفته است.

به گفته نظامیان اسپانیایی، قدیمی بودن تسلیحات، کیفیت پائین مهمات و همچنین بی‌میلی برخی از نیروهای مجرب به یادگیری مسائل جدید، از معضلات عملیات است.

این مقام اسپانیایی در مورد پایان جنگ گفت: «شکی نیست که موصل تصرف خواهد شد، اما قضیه مهم این است که چه زمانی کاملاً موصل را از وجود آن‌ها پاک می‌کنیم و چه تعداد از آن‌ها را دستگیر خواهیم کرد.»

وی گفت اطمینان دارد که «پرچم عراق در کمتر از یک ماه به اهتزاز درخواهد آمد.»

او تأکید کرد که با این حال پایان جنگ بسیار سخت و با مشکلاتی روبروست چون بسیاری از تکفیری‌ها در حال ترک موصل برای پیوستن به مقر دیگر داعش در غرب که در امتداد رود فرات و مرز سوریه است در حرکت هستند، اما کلاه سبزها و یک گروه از چتربازان در این مناطق مستقر شده‌اند.

۱۳۹۵/۸/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...