نسخه چاپی

فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله غنی سازی زیر نظر آژانس ادامه دارد

عکس خبري -فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران از جمله غني سازي زير نظر آژانس ادامه دارد

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:گزارش آمانو نشان می‌دهد كه فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله غنی‌سازی با موفقیت زیر نظر آژانس ادامه دارد.

به گزارش نمابه نقل ازفارس،علی‌اصغر سلطانیه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس در خصوص گزارش اخیر «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در خصوص برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر شده است، اظهار داشت: بین این گزارش و گزارش‌های قبلی آژانس تفاوت چندانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در این گزارش بر این واقعیت صحه گذاشته شده که بازرسی‌های آژانس بدون هیچ گونه موانعی ادامه دارد و در نتیجه آن هیچ شواهدی از انحراف مواد و تاسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به سمت و سوی اهداف نظامی مشاهده نشده است.

سلطانیه با بیان این که این گزارش کاملاً نشان می‌دهد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله غنی سازی با موفقیت زیر نظر آژانس دنبال می‌شود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی اتمی با اشاره به این که در این گزارش به موارد ، موضوعات ادعایی و اتهامات تکراری و بی اساس اشاره شده، اظهار داشت: این گزارش یادآوری می‌کند، « ایران به منظور نشان دادن حسن نیت، شفافیت و اثبات بی اساس بودن ادعاها مذاکرات در چند ماه گذشته پیرامون تدوین یک چارچوب و مدالیته با آژانس انجام داده‌» اما به دلیل وجود برخی اختلاف نظرها تاکنون نهایی نشده است.

وی با تاکید بر این موضوع که طبیعی است ملاحظات امنیتی کاملاً رعایت شود گفت: باید آژانس مدارک مرتبط با ادعای مطرح شده خود را تحویل دهد. این از جمله انتظارات معقول و منطقی ما در طول مذاکرات بوده و هست.

سلطانیه عنوان کرد: لازم است که انجام هرگونه همکاری پیرامون ادعاها در چارچوبی ضابطه‌مند و مورد توافق صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: کماکان آماده‌ایم گفت‌وگوها را در جهت نهایی کردن و توافق در یک چارچوب با آژانس ادامه دهیم.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...