نسخه چاپی

آیت الله مكارم‌شیرازی: عدم استفاده از منابع و ظرفیت‌ها موجب بیكاری می‌شود

عکس خبري -آيت الله مکارم‌شيرازي: عدم استفاده از منابع و ظرفيت‌ها موجب بيکاري مي‌شود

آیت الله مكارم شیرازی گفت: اگر بیكاری در كشور وجود دارد بر اثر عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود است و اگر به درستی استفاده كنیم این كشور با دو برابر این جمعیت را نیز می‌توان اداره كرد.

به گزارش نمابه نقل از قدس آنلاین از قم، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، با اشاره به اینکه کسی که آب و خاک داشته باشد اما فقیر شود از رحمت خدا به دور است، تصریح کرد: ملتی که زمین و آب کافی در اختیار دارد اگر فقیر و نیازمند باشد از رحمت خدا به‌ دور است.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: ما به اندازه کافی زمین داریم و اگر آب را هم هدر ندهیم جوابگو است و می‌توان از شیوه‌های نوین آبیاری بهره گرفت البته مسائل صنعتی جای خود را دارد.
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با تاکید بر ارتقای بهره‌وری و افزایش مهارت‌های نیروی انسانی در این عرصه خاطرنشان کرد: اگر بیکاری در کشور وجود دارد بر اثر عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود است و اگر به درستی استفاده کنیم این کشور با دو برابر این جمعیت را نیز می‌توان اداره کرد.
وی با اشاره به اینکه‌ در قدیم برای کشاورزی مهارت‌های چندانی نیاز نبود، اما امروز وضعیت دگرگون شده و کشاورزی، صنعت و تجارت شکل مدرن به خود گرفته و سطح مهارت‌ها افزایش یافته است، ابراز داشت: امروز در دنیا کسانی که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارایی بیشتری دارند جلوتر هستند، ما هم باید کاری کنیم که بتوانیم سطح مهارت‌ها را افزایش دهیم.
این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تهیه و تدوین اطلس جغرافیایی بر‌ اساس نیازها و امکانات مناطق مختلف کشور با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان متخصص از سوی دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: اگر این مهم اجرایی شود معلوم می‌شود که چه منطقه‌ای چه توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی دارد و می‌توان برای هر منطقه برنامه خاصی در نظر گرفت تا جوانان به بی‌راهه نروند.
وی با بیان اینکه برخی از افراد وام‌هایی گرفته‌اند و به دلیل عدم شناخت کافی و توانایی لازم در اموری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که حاصل چندانی نداشته است، از این رو به مشکلاتی دچار شده‌اند، عنوان کرد: اگر به این افراد آموزش داده و راهنمایی‌های لازم انجام شود از هدر رفتن منابع مادی و انسانی جلوگیری و آثار و فواید بسیاری عاید جامعه و مردم خواهد شد و در این راستا می‌توان از تعالیم دینی و سیره پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت مبنی بر توجه به کشاورز و کارگر در این راستا بهره گرفت.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...