نسخه چاپی

معاون سپاه: برخی نان امنیت مدافعان حرم را می‌خورند وعلیه آنها می‌نویسند

فرمانده جبهه النصره گندمی به دست گرفت و گفت «حتی متوجه شوم كه كسی یك گندم به دست آنها (شیعیان) رسانده سر او را خواهم زد».

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان شامگاه سه‌شنبه در مراسم یادبود شهید مدافع حرم محمدحسین بشیری با بیان اینکه چند روز پیش در مراسم چهلم شهید الوانی دوست و همسنگر شهید بشیری به همدان آمدم و تصور نمی‌کردم خداوند بر مردم همدان منت بگذارد و دست گلی دیگر از مدافعان حرم اهل بیت (ع) را روزی آنها کند، اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی چهره همدان چهره عاشورایی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه در مسیر ورودی به شهر همدان به حال مردم این استان غبطه خوردم که خدمت‌گذاری زائران اباعبدالله (ع) را دارند، افزود: خوشا به سعادت مردم همدان که مسیر نورانی شهادت و نوکری خاندان اهل بیت (ع) را دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه مردان دلاوری در دامان مادران همدانی تربیت شده‌اند، گفت: سال گذشته در سوریه خدمت شهید الوانی و شهید بشیری و شهید همدانی بودم.

وی با بیان اینکه در عملیات محرم بعد از شهادت شهید همدانی شاهد جانفشانی‌های رزمندگان این استان از سپاه انصارالحسین (ع) و دیگر یگان‌ها بودم، اضافه کرد: امیدوارم این مسیر نورانی را همچنان ادامه دهیم و رسالت پاسداری، انقلابی و جهانی سپاه انقلاب اسلامی که در راستای آرمان بزرگ امام (ره) است، انجام دهیم.

پورجمشیدیان با بیان اینکه این راه را بزرگ مردانی از نسل اول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثل شهید همدانی، حبیب بن مظاهر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد، تصریح کرد: آن شهیدان مربیان و استادانی برای نسل‌های بعدی سپاه شدند تا راهی را نشان دهند که این انقلاب مقطعی نیست و انقلاب جهانی است.

وی با بیان اینکه این انقلاب، انقلابی است که باید به انقلاب اصلی امام زمان(عج) وصل شود، یادآور شد: این مسیر نورانی است که باید تا رسیدن به اهداف انقلاب ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه این راه را مردان دلاوری چون شهید همدانی، شهید قهاری، شهید چیت‌سازیان ترسیم کردند و نسل‌های بعدی آن راه را ادامه دادند، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی مردان بزرگ انقلاب سخت‌ترین ماموریت‌ها را انجام دادند و جانانه از نظام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران به خصوص 200 سال اخیر هر زمانی گروهی از کشورها، کشور ما را مورد تجاوز و تاخت و تاز قرار دادند قسمتی از خاک وطن جدا شد، افزود: اما به برکت انقلاب اسلامی مردان بزرگ در دوران جنگ تحمیلی جانانه در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و ذره‌ای از خاک کشور جدا نشد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه شاید نخستین بار بود که اردوگاه شرق و غرب در قالب شوروی سابق و آمریکای جهان‌خوار در مقابل ایران متحد شدند، گفت: غیور مردان ایران با کمترین امکانات و سرمایه مرزهای کشور را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز شاهد این دلاوری‌ها هستیم و پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان هرجا سخت‌ترین مأموریتی را احساس کرده حضور داشته‌اند، افزود: برای آنها فرق نمی‌کرد که آن میدان کجاست بلکه رفع مشکلات و برطرف کردن غبار غم، فقر و تنگ‌دستی مردم ایران مطرح بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه سپاه پاسداران هنگامی که احساس کرد مردم ایران در عرصه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مشکل دارند، در این صحنه‌ها حضور یافت، تصریح کرد: آنها هنگامی که احساس کردند نیاز به بازسازی کشور نیز هست حضور یافتند.

وی با بیان اینکه این نیروها هنگامی که متوجه شدند مردم سد، کارخانه و جاده، امکانات و... می‌خواهند و چاه‌های نفت باید به دست خود ما اداره شود، ورود کردند و کار جهادی انجام دادند، افزود: روحیه جهادی و انقلابی آنها الگویی برای عصرها و نسل‌های کشور شد تا پای کار بیایند و بدانند که می‌توان در کشور زندگی کرد و موفقیت داشت و عرصه‌های علمی و فناوری را پیمود.

پورجمشیدیان با بیان اینکه شهید احمدی‌روشن و سایر شهدای هسته‌ای ما از این تفکر برخاستند، گفت: پاسداران و بسیجیان و کسانی که روحیه و فرهنگ بسیجی داشتند به تأسی از شهدایی که می‌گفتند «کار نشد نداریم» در مقابل بزرگ‌ترین تفکرات نظامی ایستادند و در این مسیر گام برداشتند.

وی با بیان اینکه این فرهنگ و تفکر تا به ثمر رسیدن آرمان‌های امام در این کشور جاری است، افزود: امروز نسل جدید و جوان سپاه که امروز با افتخار از حرم اهل بیت‌ (ع) دفاع می‌کنند، سرمایه‌های بزرگی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه این جوانان غیرتمند می‌توانند پرچم انقلاب را در بهترین شرایط به صاحب اصلی آن برسانند، گفت: جوان غیرتمند شهید بشیری شاید دوران انقلاب را ندیده یا درک نکرده است اما هنگام ورود به عرصه زندگی و کار با عشق و علاقه وارد سپاه می شود و آرزویش توفیق حضور در جمع پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه این جوان غیرتمند در سپاه پاسداران حضور موفق در همه عرصه ها داشت، افزود: زندگی ایشان می تواند سرمشق همه جوانان باشد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه شهید بشیری به دوستان خود تأکید می‌کرد که همواره باید سرباز شایسته امام عصر (عج) باشیم و در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کنیم، گفت: او می‌گفت باید افتخار کنیم که سربازان انقلاب اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه ایشان در عرصه تحصیل، علم و کار نمونه بود، افزود: شهید بشیری در مجموعه آموزشگاه قدس همدان به عنوان یکی از پرافتخارترین مجموعه آموزش نیروهای مسلح، فعالیت می‌کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: همه کسانی که مربی آموزشی هستند باید زیر نظر اساتیدی چون شهید بشیری در همدان آموزش می‌دیدند تا به تربیت نیروها بپردازند.

وی با بیان اینکه شهید بشیری در عرصه ورزشی نیز نمونه بود، گفت: او در ورزش‌های رزمی، شنا و کاراته مراتب بالا را طی کرد و افتخار مردم همدان شد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه این شهید در سایر عرصه‌های نظامی خصوصاً در عرصه تخصص پیچیده تخریب در نیروهای مسلح یکی از نمونه‌هاست، ادامه داد: مثل ایشان را در سپاه انقلاب اسلامی که به مسائل نظامی، آموزشی و تخریب آشنا باشد، کم داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کسانی که در جبهه مقاومت اسلامی، سوریه و عراق به دفاع از کشور خود می‌پردازند زیر نظر شهید بشیری آموزش دیده‌اند، گفت: امثال شهید بشیری انسان‌های بزرگی در ادامه راه شهیدان اول انقلاب بودند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه سال گذشته در جبهه سوریه در خدمت شهید بشیری بودم و هرجا تله، انفجار و مشکلی پیش می‌آمد آنها نخستین کسانی بودند که راه را باز یا به روی دشمن می‌بستند، خاطرنشان کرد: آنجایی که دشمن با همه امکانات خود، از مسلحین، تکفیری، داعش و ... راه را به سمت نیروهای اسلام می‌بست امثال شهید بشیری راه را باز می‌کردند.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر برادران جبهه مقاومت در سوریه از شهید بشیری به نیکی یاد می‌کردند، افزود: ایشان سرمایه، جان و خون را برای مردم مظلوم شیعه و سنی سوریه هدیه داد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه مردم مظلوم سوریه بیش از پنج سال است که در زیر ظلم و ستم گروه‌های تکفیری، داعش و استکبار جهانی هستند، تصریح کرد: ما با تمام وجود مشکلات آنها را لمس کرده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه چهار سال تمام قریب 30 هزار مردم شیعه در روستاهای فوعه و کفریا در زیر ستم و سختی و محاصره کامل هستند، گفت: فرمانده سفاک جبهه النصره گندمی به دست گرفت و گفت «حتی متوجه شوم که کسی یک گندم به دست آنها (شیعیان) رسانده سر او را خواهم زد».

وی با بیان اینکه امثال شهید بشیری رفتند تا شیعیان امیرالمؤمنین علی (ع) را نجات دهند، افزود: دیدیم که چگونه زن‌های این روستاها را به اسارت می‌بردند و چگونه در بازار به فروش می‌رساندند و در واقع شهید بشیری‌ها در مقابل این ظلم‌ها سینه سپر کردند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه در شهرهای نبل و الزهرا 80 هزار شیعه سه سال و نیم اسیر بودند و آب و آذوقه به آنها نمی‌رسید که مردان بزرگ اسلام به یاری آنها رفتند، افزود: به جبهه لبنان رفتم و از شیعیان لبنانی که برخی از آنها را به زنجیر و زندان کشانده بودند، شنیدم که گفتند «رزمندگان شما ما را از این زندان‌ها نجات دادند».

وی با بیان اینکه شیعیان مظلوم لبنان قبل از انقلاب مورد شماتت بودند و سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند، گفت: امروز همان بچه‌های حزب‌الله به برکت اساتید و مردان بزرگ مانند شهید بشیری شیوه جنگیدن و ایستادن در مقابل دنیا و صهیونیست‌ها را آموزش دیده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه قبل از انقلاب گاهی اوقات انسان از ایرانی بودن احساس ننگ داشت، افزود: آن دوره در عربستان به حجاج ما اخو الیهود می‌گفتند.

وی با بیان اینکه آنها می‌گفتند ایران نفت و امکانات به رژیم صهیونیستی می‌دهد، افزود: اما امروز به برکت شهدا افتخار می‌کنیم که در لبنان در نزدیک‌ترین پایگاه صهیونیست‌ها عکسی از مقام معظم رهبر یزده شده که سید حسن نصرالله بوسه بر دستان ایشان می‌زند و این افتخار است.

پورجمشیدیان با بیان اینکه امروز افتخاری است که یک ایرانی نظیر شهید همدانی روحیه دنیای اسلام می‌شود، تا مردم افغانستان، سوریه، عراق نیز در مقابل دشمنان خود بایستند، گفت: چند سال پیش لحظه‌ای در حرم حضرت زینب صدای خمپاره و شلیک قطع نمی‌شد و دشمنان اسلام آمده بودند تا حرم حضرت زینب (س) را با خاک یکسان کنند چنان که در سامرا این کار را کردند.

وی ادامه داد: دشمنان اگر دستشان می‌رسید کربلا و نجف را نیز با خاک یکسان می‌کردند چرا که با این ایده دست به کار شده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه آنها 200 تا 300 متری حرم حضرت زینب آمده بودند، اما شهدای مدافع حرم رفتند و سینه سپر کردند، گفت: مردان بزرگی همچون شهید همدانی این صحنه را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام گفتند که اجازه برپا شدن عاشورای دوباره را نمی‌دهیم، افزود: مردان بزرگ در عراق، کاظمین و نجف ایستادند و اکنون می‌بینیم امنیتی در آنجا ایجاد شده که 22 میلیون نفر در حماسه اربعین حسینی حضور می‌یابند که از این تعداد تنها 2.5 میلیون نفر از ایران هستند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه این واقعیت است که اگر روحیه شهادت‌طلبی امثال شهید بشیری نبود، این امر محقق نمی‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون مدافعان حرم با التماس می‌خواهند به جبهه بروند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شهدای مدافعان حرم را از اولیای الهی می‌داند، افزود: آنها خالصانه وارد این جبهه شدند.

وی با بیان اینکه برخی در کشور نان امنیتی که مدافعان حرم ایجاد کرده‌اند می‌خورند، گفت: برخی در اوج ناامنی در منطقه اما با وجود امنیت در کشور زندگی می‌کنند و کار سیاسی انجام می‌دهند اما در رسانه‌های خود می‌نویسند که مدافعان حرم به خاطر مادیات رفته‌اند.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...