نسخه چاپی

زارعی در گفت‎وگو با نما:

درگذشت خانم دباغ لطمه ‏ای برای انقلاب اسلامی است/ اوج درایت دباغ در افشاگری كانون‎های فتنه 88 دیده می‎شود

عکس خبري -درگذشت خانم دباغ لطمه ‏اي براي انقلاب اسلامي است/ اوج درايت دباغ در افشاگري کانون‎هاي فتنه 88 ديده مي‎شود

این كارشناس مسائل سیاسی گفت: در صحنه های مختلف شاهد فداكاری‎های خانم دباغ بودیم و در زمان اقامت حضرت امام (ره) در پاریس در كنار حضرت امام (ره) قرار داشت و با همه فرهیختگی سوابق مبارزاتی همانند یك خادمه در دفتر حضرت امام (ره) كار می‎كرد.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نما، در تشریح زندگی خانم دباغ، گفت: خانم دباغ یکی از وفادارترین پراستقامت‎ترین یاران انقلاب اسلامی بود که با درگذشت ایشان لطمه‏ای به انقلاب اسلامی وارد شد.
وی در ادامه به زندگی پرنوسان خانم دباغ شاره کردو گفت: در همه این نواسانات و مشکلات پیچیدگی‏هایی که گاهی در عرصه سیاسی پیش می‏آمد ایشان خط مستقیم انقلاب اسلامی و پیروی از حضرت امام (ره) و پیروی از حضرت آیت الله خامنه‏ای را بدون هیچ رودربایستی با صراحت لحجه و شجاعت بیان می‎کرد.
زارعی با بیان این مطلب که بسیاری از اطرفیان خانم دباغ به دنبال قرار دادن وی در حزب و گروهشان بودند در حالی که مواضع نادرستی از امام (ره) داشتند، گفت: خانم دباغ بدون توجه به زخم زبان و شماتت ها از انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب جانانه دفاع می‌کردند ، در جریان فتنه 88 و مسائلی که پس از آن پیش آمد خانم دباغ در نقطه مقابل فتنه گرها قرار داشت و علیه فتنه صحبت کرد و مصاحبه‎های فراوانی در این خصوص از ایشان برای ما به یادگار مانده است.
وی افزود: در صحنه های مختلف شاهد فداکاری‎های ایشان بودیم و در زمان اقامت حضرت امام (ره) در پاریس در کنار حضرت امام (ره) قرار داشت و با همه فرهیختگی سوابق مبارزاتی همانند یک خادمه در دفتر حضرت امام (ره) کار می‎کرد.
زارعی تصریح کرد: از آنجایی که خانم دباغ خانواده پر اولادی داشت اما در مسیر انقلاب اسلامی دفاع جانانه از نظام وانقلاب را در اولویت قرار داده بود و دل از لذائذ دنیوی کنده بود و خالصانه در خدمت حضرت امام (ره) بود.
این کارشناس یادآور شد: مرحوم دباغ در خصوص موضوعات لبنان با شهید چمران در لبنان همکاری می‎کرد در آنجا هم سرپرست خوبی برای ایتام شیعه محسوب می‎شدند و همواره همچون یک رزمنده و چریک در مبارزات ضد اسرائیلی امام موسی صدر و چمران حضور داشت.
زارعی در ادمه به زندگی خانم دباغ در لندن اشاره و اذعان داشت: قبل از لبنان ایشان به همراه فرزندان خود مدتی در لندن زندگی می‎کرد به دلیل مشکلات اقتصادی ناچار بود در هتلی برای تأمین مایحتاج و جای خواب به عنوان خدمتکار کار می‎کرد اما از ایجاد ارتباط با دانشجویان مبارز و انقلابی و کمک به آنها و هدایت آنها دست بر نداشت و در محیط انگلستان همچون یک مجاهد فداکار فعالیت می‎کرد.
وی گفت: خانم دباغ در بعد از انقلاب به سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی پیوست و در نهایت فرمانده سپاه پاسداران سپاه همدان را در اختیار گرفت و در زمان پذیرش مسئولیت نیز با قدرت و قوت فرماندهی کرد و نیروهای خوبی را برای انقلاب و اسلام تربیت کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: این استقامت و روحیه انقلابی خانم دباغ وی را به یک زن کامل مسلمان که دارای جنبه های رفیع فکری و مبارزاتی بود درآورد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: روحیه انقلابی خانم دباغ باعث شد تا حضرت امام خمینی (ره) وی را به عنوان تیم سه نفره به سرپرستی جوادی آملی به مسکو اعزام کرد و ایشان در آنجا از خود بصریت و فداکاری بالایی نشان داد.
زارعی اذعان داشت: بعد از بازگشت از مسکو خانم دباغ با همراهی خانم مصطفوی دختر ارشد امام خمینی (ره) مجموعه‏ای را برای فعالیت انقلابی زنان را فراهم کردند و اقدامات بسیار ارزشمند را ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در پیچ و خم‎هایی که در انقلاب پیش می‎آمد و باعث می‌شد تا بسیاری از شخصیت‎ها نسبت به انقلاب تغییر موضع دهند اما خانم دباغ در مصاحبه ها خط اصلی انقلاب را ترسیم می‎کرد.
زارعی در خاتمه بیان کرد: اوج درایت و بصیرت مرحوم دباغ را می‎توان در فتنه 88 مشاهده کنیم که چگونه ایشان افشاگری‌های زیادی را علیه کانون‌های فتنه انجام می‌دادند.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...