نسخه چاپی

كاهش 15 درجه‌ای دمای هوا در البرز

مدیركل سازمان هواشناسی استان البرز از كاهش 15 درجه‌ای دمای هوا در این استان خبر داد.

به گزارش نما؛ منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر سامانه بارشی و توده هوا سرد شمال کشور را تحت تاثیر قرار داده و این سامانه از روز گذشته در استان البرز فعال شده است.

وی افزود: یکی از اثرات سامانه فوق، کاهش چشم‌گیر و محسوس دمای هواست و در مقایسه با هفته گذشته با کاهش حداقل 15 درجه‌‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌ِیابی و توجه به گزارش‌های کارشناسان این سازمان، از شب گذشته شاهد افت شدید دمای هوا بوده‌ایم و این وضعیت تا پایان هفته نیز تداوم خواهد داشت.

رحمانیان گفت: از سوی دیگر با افزایش ابرها از صبح امروز شاهد بارش باران به صورت پراکنده بودیم و این وضعیت در عصر امروز تشدید می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین برای روزهای آینده بارش پراکنده باران در شهرها و شهرستان‌ها و همچنین برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جوی شهرستان کرج طی بیست و چهار ساعته گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت حداقل دمای صفر و حداکثر 14 درجه بالای صفر ثبت شده است.

رحمانیان افزود: برای امروز نیز حداقل دما منفی سه و حداکثر 9 درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه انتظار داریم روند کاهشی دمای هوای مرکز استان البرز در روزهای آینده ادامه یابد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز اظهار داشت: همچنین طی بیست و چهار ساعت گذشته طالقان سردترین و فردیس گرم‌ترین شهرستان استان البرز بودند.

رحمانیان افزود: از سوی دیگر دیزین شب گذشته با منفی پنج درجه، سردترین نقطه استان البرز بود و در روزهای آینده نیز این سرما تشدید می‌شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها از ابتدای پاییز امسال در استان البرز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اظهار امیدواری کرد که در ماه‌های پایانی سال 95، شاهد افزایش بارش‌ها و نعمات الهی باشیم.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...