نسخه چاپی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با نما :

حداد عادل : خانوم دباغ چادر را به عنوان یك پرچم ارزشی و اعتقادی به دوش می كشیدند

عکس خبري -حداد عادل : خانوم دباغ چادر را به عنوان يک پرچم ارزشي و اعتقادي به دوش مي کشيدند

از هر جهت خانوم دباغ نمونه بودند تا دیروز در خدمت امام بودند و تا لحظه آخر حیات نیز در كنار مقام معظم رهبری بودند و راه را گم نكردند.

به گزارش نما ، مجلس ترحیم بانو مرضیه حدیدچی (دباغ) صبح یکشنبه سی ام آبان در مسجد جامع شهرک غرب با حضور شخصیتهای لشگری و کشوری و اقشار مختلف مردم تهران برگزار شد.
حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار نما ،درباره ویژگی های شاخص و ممتاز این بانوی مجاهد و مبارز اظهار داشت :مرحوم خاانوم دباغ از زنان مبارز پیشگام بودند ، که در کنار مردانه در صحنه های مبارزه برای رهایی از ظلم و طاغوت حضور فعال داشتند شکنجه شدند و به زندان رفتند ، و در اصل پیروزی انقلاب فعال و در خدمت امام بودند
در اوایل پیروزی انقلاب نیز هم لباس رزم بر تن داشتند و هم چادر را به عنوان یک پرچم ارزشی و اعتقادی به دوش می کشیدند ، از هر جهت خانوم دباغ نمونه بودند تا دیروز در خدمت امام بودند و تا لحظه آخر حیات نیز در کنار مقام معظم رهبری بودند و راه را گم نکردند.
یک نمونه بودند برای خانواده های انقلابی و برای زنان که همیشه به او به چشم یک قله سرسخت ایمان و مقاومت ،مبارزه نگاه می کردند؛خدا رحمت کند این بانوی ارجمند را.
حسینعلی امیری به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار نما درباره ویژگی های شاخص مرضیه حدیدچی ( دباغ ) اظهار داشت :یک الگوی کامل برای زنان ایرانی و مسلمان و اصولا یک نمونه عالی برای تمامی زنان عالم بودند ، خانوم دباغ متدین ، انقلابی و شجاع و بسیار خیر اندیش بود.
عهدی که با حضرت امام ره بسته بود سر عهد و پیمان خود تا آخر عمر باقی ماند ، و توانست از خود یک انسان مبارز، وظیفه شناس و زمان شناس یک تصویر روشن نشان دهد.
هیچ گاه مرعوب نشد همواره مادری مهربان بود که به وظایف مادری خود عمل می کرد و هم شجاع بود و به وظایف دینی ، انقلابی و انسان دوستانه خود عمل می کرد.
حضرت امام در آن هیئتی که به شوروی سابق فرستاند با یک منطق قوی خانوم دباغ را انتخاب کرد که این برای زنان انقلابی و مسلمان یک افتخار بود ،امیدوارم همه زنان ایران اسلامی ایشان را الگو قرار دهند .

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...