نسخه چاپی

قیمت برق ۱۰درصد افزایش یافت

به گزارش نما - باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از قائم مقام وزیر نیرو نوشت: تاکنون پیش بینی ای مبنی بر افزایش قیمت آب و برق سال آینده صورت نگرفته است.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در نشست خبری امروز از کاهش بارش های پاییزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع بارندگی تا دیروز13 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 و بلند مدت 55 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت ذخیره آب پشت سدها اظهار کرد: روان آبها یکی از شاخص های مهم هستند که از لحاظ مجموع حجم سدها 5 میلیارد مترمکعب معادل 5 درصد نسبت به سال قبل تقلیل یافته است که انتظار می رود در آذر ماه شرایط بارش ها تغییر یابد.

محمودی با بیان اینکه در زمینه برق از اوج مصرف 52هزار و 600 مگاوات عبور کردیم، افزود: با وضعیت فعلی بارش ها پیش بینی می شود در تابستان سال آینده پیک مصرف به حدود 55 هزار مگاوات برسد. از این رو لازم است که تمهیدات ویژه ای به کار گرفته شود تا با تنگنای آبی و برقی روبرو نشویم.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به آنکه تامین آب و برق روستایی یک از وظایف مهم وزارتخانه است بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری نسبت به سال گذشته تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شدند، از 6700 به 6060 تقلیل یافته؛ از این رو با استمرار میزان بارندگی ها باید خدمات ویژه ای در زمینه تالاب ها و شبکه های زیرزمینی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت برق در سال جاری با افزایش 10 درصدی روبه رو شده، اظهار کرد: با توجه به قانون مصوب هدفمندی یارانه ها، دولت مجاز به افزایش 20 درصدی تعرفه است، اما طی سال جاری به طور میانگین قیمت برق مصرفی 10 درصد رشد داشت و در حد اشتراکات، تغییراتی از اواسط سال جاری صورت گرفت.

محمودی ادامه داد: تاکنون برای سال آینده پیش بینی مبنی بر افزایش قیمت آب و برق اعمال نشده گرچه طبق قانون هدفمندسازی یارانه ها هرساله امکان افزایش 20 درصدی قیمت وجود دارد.

۱۳۹۵/۹/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...