نسخه چاپی

شطرنج ایران در رده پنجم آسیا قرار دارد

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج ایران هم‌اكنون در رده پنجم آسیا است اما در رده‌های سنی پایین‌تر ما جایگاه خوبی در جهان داریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهرداد پهلوان‌زاده‌ ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت شطرنج که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد اظهار داشت‌: ‌شطرنج یک رشته باستانی متعلق به ایران است و به آسانی می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی جای گیرد.

پهلوان‌زاده به جایگاه شطرنج ایران اشاره کرد و افزود: شطرنج ایران هم‌اکنون در رده پنجم آسیا است اما در رده‌های سنی پایین‌تر ما جایگاه خوبی در قاره و حتی دنیا داریم.

وی افزود: استان کردستان همواره در تمامی رشته‌های ورزشی شاخص بوده اما انتظاری که از هیأت جدید شطرنج استان داریم این است که مسابقات قهرمانی استان را در سال‌های آینده و در تمامی رده‌های سنی برگزار کند.

رئیس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: توجه به کودکان و استعداد یابی در رده‌های سنی پایین‌تر جایگاهی ویژه دارد زیرا شطرنج رشته‌ایی است که مستقیما با هوش و ذکاوت افراد رابطه دارد و هر چقدر ما این رشته را زودتر به کودک آموزش دهیم در یادگیری و توانایی او موثرتر خواهد بود.‌

پهلوان‌زاده اظهار داشت: فدراسیون هر کمکی که نیاز باشد به هیأت جدید ارائه می‌دهد تا در بحث استعدادیابی و برگزاری مسابقات استانی فعالیت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: خوشبختانه استان کردستان در بحث تولید صفحه و مهره شطرنج چوبی بسیار قوی بوده و با استفاده از استادهای ماهر در این زمینه تولید و صادرات شطرنج را در دست گرفته و علاوه بر کسب افتخار جهانی در این زمینه می‌تواند اقتصاد ایران را نیز تکان دهد.‌

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به مدیریت موفق حامد جولایی در رأس دستگاه ورزش و جوانان استان کردستان، خاطر شان کرد: با دلسوزی چنین مدیرانی قطعا ورزش در همه رشته ها حتی با وجود عدم اعتبارات کافی پیشرفت خواهد کرد.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...