نسخه چاپی

كلاهبرداری با هویت جعلی در یكی از شبكه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مركزی گفت: شخصی كه در یكی از شبكه‌های اجتماعی با هویت جعلی اقدام به كلاهبرداری از شهروندان می‌كرد توسط كارشناسان پلیس فتای استان در اراك شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما؛ مصطفی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی از این شهروند در فضای مجازی، موضوع مورد پیگیری کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فردی ناشناس در فضای مجازی با شاکی ارتباط برقرار کرده و این فرد با جلب اعتماد شاکی، درخواست واریز مبلغی را می‌کند و مالباخته نیز وجه را به حساب او واریز کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد متهم با درج مطالبی غیر اخلاقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی باعث اغفال برخی کاربران شده و با تطمیع و ترغیب این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.

نوروزی با اشاره به شناسایی متهم در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا ادامه داد: متهم توسط پلیس احضار و در بازجویی‌های صورت گرفته به کلاهبرداری از برخی کاربران شبکه‌های مجازی با هویت جعلی به بهانه کسب منافع مالی اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شهروندان خواست در صورت استفاده از فضای مجازی از اعتماد به افراد ناشناس پرهیز کرده به هر درخواستی پاسخ ندهند، چرا که گاهی هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی جعلی بوده و بزهکاران از این طریق نسبت به پیشبرد اهداف مجرمانه خود اقدام می‌کنند.

نوروزی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به پلیس اطلاع دهند.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...