نسخه چاپی

ابراهیم رضایی در گفتگو با نما:

دستگاه‌های مرتبط با برجام، آماده مقابله با بد عهدی های آمریكا هستند

عکس خبري - دستگاه‌هاي مرتبط با برجام، آماده مقابله با بد عهدي هاي آمريکا هستند

قطعا نظام تصمیم گیری در مقابل لگد زنی‎های ترامپ و دیگر مسئولان آمریكا در اجرای برجام عكس العمل هایی در نظر خواهند گرفت و عكس العمل‎ها را نیز در جهت اقدام متقابل اجرایی خواهند كرد.

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‎گو با نما در خصوص لگد زنی‏های ترامپ و دیگر مسئولان آمریکا به برجام، گفت: ایران منافع و مصالحی دارد و در این خصوص نظام تصمیم گیری تشکیل شده که این نظام، نظامی است که بر اساس حکمت و مقتضی زمان تصمیم گیری می‎کند.
وی در ادامه افزود: قطعا نظام تصمیم گیری در مقابل لگد زنی‎های ترامپ و دیگر مسئولان آمریکا در اجرای برجام عکس العمل هایی در نظر خواهند گرفت و عکس العمل‎ها را نیز در جهت اقدام متقابل اجرایی خواهند کرد.

این نماینده مردم اراک در خانه ملت با تأکید بر این مطلب آمریکا جزئی از مجموعه کشورهای حاضر در مذاکرات برجام است، گفت: آمریکا تنها کشوری نیست که در اجرای برجام ایران با آن طرف است چرا که ایران مقابل کشورهای 1+5 قرار داشت و با همه این کشورها مذاکره کرد و آمریکا نیز جزئی از این کشورها است همه کشورها محسوب نمی‎شود و رفتارهای آمریکا نباید برای مسئولان ما محور در اجرای به تعهدات برجام قرار بگیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در ادامه به برخورد و اقدام متقابل ایران در طول سی هفت سال لگد زنی آمریکایی‎ها اشاره و اذعان داشت: در مقابل لگد زنی‎های آمریکا ایران سی و هفت سال است که برخورد متقابل داشته و همواره در برخوردها به گونه ای برخودر کرده است که آمریکا حتی در بیان خاطرات برخورد ایران هنوز درد برخورد را احساس می‏کند.
رضایی تصریح کرد: در مقابل لگد زنی‏های آمریکایی ها بخصوص ترامپ بار دیگر براساس منافع و مصالح کشور تصمیم مقتضی گرفته خواهد شد و در بحث تصمیم گیریها از رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز بهره خواهیم گرفت و رهنمودها را نصب العین خود قرار خواهیم داد و هر آنچه را که مقام معظم رهبری در برخورد مقابله به مثل با آمریکا پیش روی مجریان و قوه مقننه قرار دهند همان را اجرایی و براساس همان موضوع قوانینی را تصویب و تدوین خواهیم کرد.

نماینده مردم اراک در خانه ملت در خصوص عکس العمل مجلس در برخورد با لگد زنی‌های آمریکا گفت: مجلس عکس العمل‎هایی در راستای برخورد با لگدزنی‎های آمریکا داشته است و نسبت به مواضع آمریکایی در مجامع بین المللی دعاوی‏هایی مطرح کرده است و پیگیر شکایت ایران از مجامع بین المللی است.

وی در ادامه در راستای دریافت گزارش از کمیته نظارت برجام گفت: کمیته نظارت بر اجرای برجام طبق قانون هر سه ماه یکبار گزارش بررسی های خود را به کمیسیون ارائه کرده است و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان رئند اجرا قرار گرفته است.
طبق قانون گزارش سه ماهه خود را دریافت کرده است و تاکنون سه گزارش از بررسی و نحوه اجرای برجام از کمیته نظارت به کمیسیون ارائه شده است.
رضایی همچننی در خصوص زمان قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی جهت اطلاع نمایندگان از وضعیت روند اجرای برجام گفت: اعضای کمیسیون طبق قانون می‎بایست هر شش ماه یکبار گزارش کمیته را در صحن علنی قرائت کنند و گزارش اول کمیسیون در صحن مجلس بعد از دریافت گزارش دوم از کمیته قرائت شد و گزارش دوم نیز بعد از دریافت گزارش چهارم کمیته برجام در صحن علنی قرائت خواهد شد.
عضو فراکسون ولایت مجلس در خاتمه در خصوص متن گزارش کمیته بررسی روند برجام گفت: در گزارش سوم کمیته بررسی برجام آورده شده است که اقدامات انجام شده نسبت به قبل بهتر بوده و ایران تا حدودی در اجرای برجام به اهداف مورد نظرش دست یافته روند اجرا به سمت مثبت در حرکت است.


۱۳۹۵/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...