نسخه چاپی

بازشماری آرا؛ تقابل دوباره ترامپ و هیلاری

بازشماری آرای انتخابات برخی از ایالت های كلیدی به دنبال درخواست رییس حزب سبز آمریكا، آتش تقابل دوباره دونالد ترامپ و هیلاری كلینتون را شعله ور كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، به دنبال آغاز بازشماری آرای انتخابات آمریکا، برنی سندرز نامزد دموکرات مغلوب در انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری از بازشماری آرا در ایالت های کلیدی آمریکا حمایت کرد.

سندرز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان درعین حال گفت که بازشماری آرا تغییر زیادی در نتایج نهایی انتخابات به وجود نمی آورد. وی افزود که هیچ کسی توقع تغییر شگرفی را از این بازشماری ندارد؛ اما در انجام این فرایند هم اشکالی وجود ندارد.

سندرز خاطرنشان کرد: به عقیده من هیلاری کلینتون هم با این که تعداد آرای عمومی بیشتری در مقایسه با دونالد ترامپ به دست آورد، فکر نمی کند که قرار است نتیجه انتخابات تغییر کند؛ اما مردم حق دارند این کار را به انجام برسانند.

بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن آمریکا پس از آن آغاز شد که جیل استاین، رئیس حزب سبز آمریکا، جمعه گذشته درخواست بازشماری آرای این ایالت را به کمیسیون انتخاباتی فرستاد.

استاین همچنین گفت، قصد دارد که برای بازشماری آرا در دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان درخواست بدهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، در واکنش به بازشماری آرا گفت که روند بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن را «اتلاف وقت» است و از هیلاری کلینتون خواست که نتیجه انتخابات را بپذیرد.

ترامپ افزود که درخواست حزب سبز آمریکا برای بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در چند ایالت مضحک است. مردم حرف خود را زده اند و انتخابات دیگر تمام شده است.

وی همچنین گفته است اگر به خاطر «میلیون‌ها رای غیرقانونی» نبود او آرای عمومی بیشتری کسب می‌کرد.

نامزد حزب جمهوریخواه هرچند با کسب حد نصاب رای الکترال پیروز شده، در بخش آرا عمومی حدود دو میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش، به دست آورده است.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز روز شنبه از درخواست جیل استین، رئیس حزب سبز آمریکا و یکی از نامزدهای انتخابات هشتم نوامبر، برای بازشماری آرا در چند ایالت آمریکا حمایت کرد. در پی درخواست جیل استین، برای بازشماری آرای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا، مقامات ایالت ویسکانسن از شمارش مجدد آرا خبر دادند.

ایالت ویسکانسن تا ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر) برای تکمیل روند بازشماری آراء و اعلام نتایج نهایی فرصت دارد. هزینه بازشماری آرای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسن حدود یک میلیون دلار است.

با وجود اینکه احتمال تغییر نتایج آرا در این سه ایالت بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما چنانچه بازشماری‌ها همگی به نفع کلینتون تمام شود، او خواهد توانست با رساندن مجموع آرای الکترال خود به عدد ۲۷۰ پیروز انتخابات شود و دونالد ترامپ که با اختلافی اندک نسبت به کلینتون در هر سه ایالت برنده شده است، با از دست دادن بیش از ۴۰ رأی الکترال از مجموع ۲۹۰ رأی که کسب کرده، بازنده خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...