نسخه چاپی

اولين دستاورد اجلاس تهران

اعلام آمادگی مقاومت برای آزادسازی فلسطین

حمیدرضا ترقی

دو سوم نمايندگان مجمع عمومي سازمان ملل در اجلاس عدم تعهد تهران به اتفاق اعلام كردند، اشغال سرزمين فلسطين و جنايات مستمر رژيم صهيونيستي بر اراضي اشغالي همواره علت اصلي وضعيت بحراني در خاورميانه بوده است و هر راه حلي براي اين بحران مستلزم پايان بخشيدن به اشغال، اعاده حق لاينفك مردم فلسطين در خصوص حق تعيين سرنوشت آنها و ايجاد كشوري پايدار و مستقل در فلسطين با پايتختي قدس شريف است.
راهبرد مقام معظم رهبري براي حل بحران فلسطين در خاورميانه كه مبتني بر دقيق‌ترين و به روزترين تئوري هاي سياسي مورد قبول كارشناسان سياسي، نظامي و اجتماعي دنياست، توجه اعضاي جنبش را به خود جلب كرد و نشان داد كه ايران از توانايي لازم براي حل و فصل منصفانه و عادلانه مسائل منطقه و جهان به ويژه فلسطين برخوردار است.
جنبش عدم تعهد در اين اولين اقدام عملي در اين راستا كميته فلسطين را تشكيل تا اهداف و راهبردهاي اجلاس در مورد فلسطين را دنبال و جنبش را عملاً وارد اين نوع مناسبات نمايد.
اينك دبير كل مقاومت اسلامي حزب‌الله، سيد حسن نصرالله در مقابله با تهديدات احتمالي دولت جعلي اسرائيل اعلام كرده حزب الله قادر است با تعداد اندكي از موشكهاي خود زير ساخت‌هاي حياتي تل‌آويو را نابود كند، و حتي وارد سرزمين‌هاي اشغالي الجليل شود. وي تأكيد كرد در صورتي كه اسرائيل حمله‌اي را عليه ايران ساماندهي كند، يقيناً جواب ايران به مرزهاي فلسطين اشغالي محدود نخواهد بود و پايگاه‌هاي آمريكا در منطقه را نيز شامل مي‌شود.
ديروز خبري منتشر شد كه آمريكا به اسرائيل اعلام كرده در صورت حمله به ايران نبايد روي كمك واشنگتن حساب كند و از نتانياهو روز گذشته در روزنامه رسمي اسرائيل نقل شده كه تهديد نظامي‌اش عليه ايران را به تحريم اقتصادي و گزينه ديپلماتيك تقليل داده و در واقع در برابر ايران عقب‌نشيني كرده است.
بنابر اين اسرائيل بايد بداند كه توان نظامي و دفاعي و تهاجمي امروز حزب‌ الله لبنان و ايران مقتدر اسلامي شوخي‌بردار نيست و سران اسرائيل هيچ راهي جز تن دادن به راهبرد رهبري انقلاب اسلامي در رابطه با آينده فلسطين اشغالي ندارند.

۱۳۹۱/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...