نسخه چاپی

آرمانگرایی واقعگرایانه و آغاز یك راه

دكتر اسداله بادامچیان

يك سناتور آمريكايي با چند نفر همدستانش قطعنامه‌اي براي تصويب كنگره آمريكا تهيه كرده است كه آمريكا از اين پس مسأله قابليت ايران براي تهيه سلاح اتمي را مطرح كند نه آنچه تا كنون مطرح است كه "تهيه سلاح اتمي ايران براي آمريكا قابل پذيرش نيست".
راديو فردا نيز مصاحبه‌اي بسيار افتضاح با اين سناتور داشت كه سخنان يك سناتور ديگر را پخش كرد كه اين قطعنامه مثل قطعنامه‌اي است كه آمريكا را گرفتار عراق كرد.
***
اين سناتور آمريكايي يا نمي‌فهمد كه حق قابليت توان هسته‌اي براي همه كشورها در اساسنامه و مقررات آژانس بين‌المللي هسته‌اي ثبت است و نمي‌توان كشوري را از اين حق منع كرد و اگر كشوري در صدد جلوگيري از اين حق برآيد او متجاوز به قوانين بين‌المللي است. يا اين سناتور آنقدر از اينكه ايران به دانش هسته‌اي دست يافته است، عصباني و ناراحت است كه متوجه بيانات خود نيست و از شدت خشم و نگراني و شكست تحريم و توطئه‌هاي آمريكا، حقوق و قوانين بين‌المللي را از ياد برده است.
آنچه مي‌توان از اين بيانات دانست اين است كه آمريكا در برنامه ضد حقوق مسلم ايران در دانش هسته‌اي شكست خورده است و توطئه هايش به ضرر آمريكا شده است. و نيز اين طرح آمريكا مانع دستيابي ايران به دانش هسته اي نشده و نمي‌شود.
و همچنين براي حمله نظامي، همه ادعاهاي آمريكا، ديگر بهانه‌اي نمي‌باشد و از نظر بين‌المللي هم ادعاي آمريكا ديگر قابل پذيرش نيست و در پي بهانه‌اي مي‌گردد كه بهانه حمله نظامي آمريكا باشد كه آن هم در موقعيت فعلي به شدت به ضرر آمريكاست.
***
نكته بعدي قابل استفاده از اين طرح سناتور آمريكايي كه در مصاحبه او نيز در راديو فردا مشخص بود، اين بود كه تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران با همدستي اتحاديه اروپا شكست خورده است زيرا وي به صراحت مي‌گفت تحريم‌ها در كشورها اثرات گوناگوني داشته‌اند در آفريقاي جنوبي موثر بود در كوبا هيچ اثري نداشت در كشورهاي مثل چين و كره شمالي بازدارنده نبود. درا يران هم بيشتر روي مردم اثر گذاشته، ولي در حكومت تاثيري نگذاشته است و بايد منتظر نتايج آن نبود و اين طرح را داده‌ايم.
***
قرآن به صراحت مي‌فرمايد: « إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا »
بحمداله مقاومت مكتبي و اسلامي ملت ما، به رهبري ولي امر مسلمين در مسير پيروزي است.
آنان كه خيلي سياستمدارانه تصور مي كردند ايران جام زهر را خواهد نوشيد و بهتر است امتيازي بگيرد و خواسته سلطه‌گران را برآورده سازد تا جام را ننوشد! حالا براي چندين بار متوجه مي‌شوند كه تحليل آنها غلط است، به تحليل‌هاي واقعگرايانه و آرمانگرايانه ايمان بياورند و اين هنوز آغاز راه است.
منبع:هفته نامه شما

۱۳۹۱/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...