نسخه چاپی

فولادگر، در گفتگو با نما:

سیاست های اصل 44 به درستی اجرا نشد/ اقدامات دولت در جهت خروج از ركود بی اثر بوده است

عکس خبري -سياست هاي اصل 44 به درستي اجرا نشد/ اقدامات دولت در جهت خروج از رکود بي اثر بوده است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر سیاست‎های تولید ملی، حمایت از تولید، اجرای اصل 44 و توانمند سازی بخش خصوصی محقق شود قطعا خواهیم توانست در حوزه نفت و گاز سرمایه گزار داخلی و خارجی جذب كنیم.

حمید رضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص افزایش هزینه جاری در بودجه سال 96 کل کشور در گفتگو با خبرنگار نما، گفت: در طول‎ سال گذشته ما شاهد افزایش رشد هزینه جاری در بودجه‎های سنواتی بوده‏ ایم.

وی تورم را یکی از دلایل افزایش هزینه‎های جاری برشمرد و افزود: در جهت کاهش تصدی‎گری‏های دولت اقدام بجا و منا سبی انجام نداده و سیاست‎های اصل 44 را بدرستی اجرا نکرده‎ایم و اگر هم کاری در این زمینه اجرایی صورت گرفته ناقض انجام شده است.

فولادگر با اشاره به صحبت‎های روحانی در خصوص تک نرخی شدن تورم، گفت: دولت می‎تواند با کاهش تصدیگری و برون سپاری برخی از واحدهای دولتی هزینه‎های جاری را کاهش داده و این هزینه‎ها را در بخش عمرانی سرمایه گذاری کند.
این نماینده مردم در خانه ملت بخشی از افزایش هزینه‎های نفتی در بودجه را بالا رفتن فروش نفت دانست و اذعان کرد: صعود قیمت نفت و فروش آن در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ولی باید بررسی شود که سهم نفت در بودجه تا چه میزان در نظر گرفته شده اگر سهم نفت در بودجه بیش از آنچه که در سیاست های کلان آمده است، باشد دولت مخالف سیاست‎ها عمل کرده و ضرورت دارد تا نمایندگان این مورد را در نظر داشته باشند چرا که سهم نفت در سال‎های 94 و 95 نسبت به سال‏های قبل در بودجه کاهش پیدا کرده و افزایش آن قانونی نیست.
وی در ادامه به خام فروشی و معضلات خام فروشی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: طبیعی است در هر موضوعی که سرمایه گذاری‎ها عقب بیفتد مجبور هستیم برای جبران عقب افتادگی‎ها خام فروشی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: اگر سیاست‎های تولید ملی، حمایت از تولید، اجرای اصل 44 و توانمند سازی بخش خصوصی محقق شود قطعا خواهیم توانست در حوزه نفت و گاز سرمایه گزار داخلی و خارجی جذب کنیم.

به گفته نماینده اصفهان در خانه ملت، با تأکید بر این مطلب که در حوزه کسب و کار و خروج از رکود نباید تنها به بودجه اکتفاء کرد، گفت: دولت باید با اجرای قوانین در بازار رونق ایجاد کند و با فعال کردن بخش دولتی رکود را در کشور کاهش دهد از آنجایی که این موضوعات در بودجه وجود ندارد از این رو می بایست در عمل به دنبال خروج از رکود باشد.

فولادگر در خاتمه با اشاره به اقدامات دولت در جهت کسب و کار بیان کرد: با توجه به رکود فزاینده در کشور اقداماتی که دولت در جهت کسب و کار و جذب سرمایه گذار و تکمیل پروژه‏ها تاکنون انجام داده، اقدامات دولت رضایت بخش نبوده و دولت ضعیف عمل کرده است

۱۳۹۵/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...