نسخه چاپی

ساخت 400 هزار واحد مسكن مهر در تهران والبرز

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر ضرورت و اهمیت تلاش برای گسترش صنعت كشاورزی در كشور گفت: با استفاده درست و بهینه از منابع آب و زمین ، بخش كشاورزی ایران ظرفیت ایجاد شش میلیون شغل دارد كه البته این كار به زمان نیاز دارد.

به گزارش ایرنا ، 'محمود احمدی نژاد' روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان سه طرح بزرگ در استان البرز شامل شش هزار و 700 واحد مسكن مهر ، تولید انبوه واكسن طیور 'گامبرو' و چهار هزار طرح كشاورزی در سراسر كشور افزود: دولت برنامه خوبی برای گسترش صنعت كشاورزی در كشور تهیه كرده و در گام اول طراحی شده است كه دو میلیون هكتار به زمین های زیر سطح كشت كشور اضافه شود.

وی با بیان اینكه همه ملزومات و مقدمات لازم برای اجرای گام اول این طرح مهیا است ، خاطرنشان كرد: با اجرای این طرح حدود 400 تا 500 هزار شغل در كشور ایجاد خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه منابع مالی اجرای گام اول این طرح پیش بینی شده است،اظهار امیدواری كرد كه در طول یك سال و نیم آینده ، این دو میلیون هكتار به زمین های زیر سطح كشت كشور، افزوده شود.

** جهادی دیگر در بخش كشاورزی

رییس قوه مجریه تاكید كرد: باید در زمینه كشاورزی به گونه ای اقدام كنیم كه در سال آینده ، یك 'جهاد' دیگر در بخش كشاورزی انجام شود.

**400 هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت در استان های تهران و البرز

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوع مسكن اعلام كرد كه در استان های تهران و البرز در مجموع 400 هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت است كه همه آنها تا پایان سال 91 تحویل می شود.

احمدی نژاد گفت: البته چند طرح بزرگتر هم در سال 91 در بخش مسكن در این دو استان و در دیگر نقاط مختلف كشورآغاز خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت هایی كه در زمینه مسكن مهر حاصل شده است، افزود: طرح های مسكن مهر تا زمان رفع كامل نیاز به مسكن در كشور در همه استان ها و بویژه در استان های تهران و البرز ادامه خواهد یافت.

رییس جمهوری تاكید كرد: این طرح باید ادامه یابد تا ان شاء الله هیچ ایرانی نباشد كه نیاز به مسكن داشته باشد و نتواند آن را تامین كند.

**فناوری تولید واكسن و دارو در اختیار متخصصان ایرانی است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوع تولید دارو و واكسن در كشور گفت: فناوری تولید واكسن ها و داروهای مختلف امروز در اختیار متخصصان ایرانی قرار دارد و برای تسریع و افزایش تولید در این زمینه، بخش های خصوصی نیز باید فعال تر از گذشته وارد صحنه شوند.

احمدی نژاد اظهار داشت:فناوری های روز دنیا در برابر توانمندی و استعدادهای انسانی ناچیز است و به سهولت قابل دسترسی می باشد چراكه انسان موجودی نامحدود است و توانایی هایی بسیار بالایی دارد كه باید كشف و شكوفا شود.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی های بالای دانشمندان و متخصصان ایرانی گفت: بارها در زمینه های مختلف ثابت شده است كه ایرانی ها در زمینه نوآوری و فناوری های گوناگون از متوسط استعدادهای جهانی بالاتر هستند.

رییس جمهوری تاكید كرد در این مسیر باید به جایی برسیم كه نه تنها نیازهای داخلی خود بلكه بخشی از نیازهای جامعه جهانی را نیز تامین كنیم.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به اینكه در كشور مشكل منابع مالی وجود ندارد گفت: مشكلات اصلی ، مشكلات مالی نیست و هر جا اراده ای صورت گیرد و تصمیمی با جدیت گرفته شود ، كارهای بزرگی صورت می گیرد كه یكی از نمونه های آن نیز ساخت و پرتاب ماهواره به فضا است ،دستاوردی كه زمانی حتی فكر آن را هم نمی كردیم.

در جریان سفر یك روزه احمدی نژاد به استان البرز بطور همزمان، سه طرح بزرگ شامل 6 هزار و 700 واحد مسكن مهر، خط تولید انبوه واكسن طیور گامبرو و همچنین سه هزار و 924 طرح بزرگ كشاورزی در سراسر كشور افتتاح شد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...