نسخه چاپی

پیام تسلیت وزیر علوم به مناسبت درگذشت نخبه ریاضی ایران

دكتر محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در پی درگذشت شادروان دكتر ابراهیم اسرافیلیان استاد پیشكسوت دانشگاه علم و صنعت ایران پیام تسلیتی صادركرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، متن پیام دکتر فرهادی بدین شرح است :

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر ، درگذشت اندوهبار شادروان دکتر ابراهیم اسرافیلیان استاد پیشکسوت دانشگاه علم و صنعت ایران موجب تألم و تأثر شد.

بی تردید سال ها فعالیت ارزنده ایشان در حوزه علم ریاضی و کسب افتخارات علمی در عرصه جهانی و تربیت دانشجویان زبده در این عرصه ، منشأ خیر ماندگار در میان دانشگاهیان و جامعه خواهدبود .

این ضایعه را به خانواده معظم و معزای آن مرحوم ،جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

گفتنی است دکتر ابراهیم اسرافیلیان دانش آموخته دکتری ریاضی گرایش هندسه و دیفرانسیل از دانشگاه سوتمیتون انگلستان سال 1314 هجری شمسی در نجف آباد متولد شد. عضو هیئت علمی و استاد بازنشسته و بنیانگذاردانشکده ریاضی دانشگاه علم و صنعت ایران ، رئیس اسبق دانشکاه های علم و صنعت ایران و خوارزمی ،قائم مقام وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ، ریاست موسسه عالی آمار و انفورماتیک و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ازجمله فعالیت های این دانشمند برجسته ایرانی است. انتشار شش کتاب علمی و بیش از 57 مقاله در مجلات معتبر علمی و عنوان مرد علمی جهان در رشته ریاضی در سال های 1997 و 98 میلادی در کارنامه علمی مرحوم پروفسور ابراهیم اسرافیلیان ثبت شده است.

این ریاضیدان مشهور جهان پس از دوره ای سخت بیماری در 81 سالگی دار فانی را وداع گفت و بنا به وصیت خودش در گلزار شهدای شهر نجف‌آباد به خاک سپرده می شود.

۱۳۹۵/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...