نسخه چاپی

افزایش كمك عربستان، قطر و كویت به سلفی های آلمان

رسانه ها با استناد به گزارش سازمان اطلاعات آلمان از افزایش كمك های عربستان، كویت و قطر به سلفی های آلمان خبر دادند.

به گزارش نما ، العالم به نقل از روزنامه "زوددویچه تْسایتونگ" نوشت: رادیوهای "ان دی آر" و "دبلیو دی آر" افشا کردند دستگاه اطلاعات خارجی آلمان و سازمان نگهبان قانون اساسی "دستگاه اطلاعات داخلی" در گزارش اولیه ای به دولت آلمان اعلام کردند تشکیلات و سازمان های دینی در سه کشور حاشیه خلیج فارس، اقدام به بنای مساجد و مؤسسات آموزشی و همچنین اعزام مبلغ به آلمان برای انتشار بنیادگرایی اسلامی کرده اند.

این گزارش می افزاید: نتایج این تحقیق مستند به شواهدی بوده که تاکنون به دست آمده است.

روزنامه آلمانی مذکور همچنین به نقل از سازمان اطلاعاتی داخلی آن کشور و اشاره به وضعیت جمعیت موسوم "احیای میراث اسلامی" نوشت: تجربه عملی نشان دهنده آن است که تفاوت مشخص و قابل مشاهده ای میان سلفی های تبلیغی و سلفی های جهادی وجود ندارد.

گزارش مذکور همچنین بر عدم وجود شواهدی مبنی بر ارائه ارائه کمک هدفمند و عمدی به تشکیلات و شبکه های سلفی دارای قابلیت خشونت تأکید کرده است.

دولت عربستان سعودی مدعی مستقل بودن جنبش های مذهبی است. در حالی که دستگاه اطلاعات آلمان در پایان گزارش خود تأکید کرده است جنبش های مذکور که از عربستان برخاسته اند با بخش های دولتی این کشور ارتباط دارند.

در ادامه گزارش آمده است: انتظار می رود فهرستی از نامهای سرکردگان و مبلغان مشهور در اروپا تهیه شود تا بدین وسیله از سفر آنها به کشورهای منطقه شینگن جلوگیری شود.

گزارش اطلاعاتی در پایان خاطرنشان کرده است زمان زیادی طول کشید تا اروپایی ها دریابند گروههای تبلیغی که تحت عنوان تبلیغ اسلام با استفاده از توزیع نسخه های قرآن کریم و اقلام تبلیغی و غیره فعالیت می کنند به گروههای افراطی و بنیادگرا، کمک های لجستیک ارائه کرده اند.

۱۳۹۵/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...