نسخه چاپی

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداراندر گفت وگو با نما:

كمر استكبار در سوریه شكست/پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در پازل بحران سوریه/ آزاد سازی حلب، پیروزی برجبهه استكباری در منطقه بود

عکس خبري -کمر استکبار در سوريه شکست/پيروزي بزرگ جبهه مقاومت در پازل بحران سوريه/ آزاد سازي حلب، پيروزي برجبهه استکباري در منطقه بود

پیروزی حلب ضمن آن كه بر اقتدار حاكمیتی سوریه خواهد افزود بر مسائل منطقه هم تاثیر بسزائی دارد.

پس از گذشت چهار سال این روزها و این شب ها را مردم حلب در آرامش سپری می کنند، آرامشی که با توطئه آمریکا و اسرائیل و همراهی برخی کشورهای منطقه و در رأس آن عربستان سعودی و با اجرای تروریست های وهابی تکفیری داعش از مردم سلب شده بود، حالا تنها این حلب نیست که آزاد شده بلکه معادلات بسیار مهمی در منطقه هم تغییر کرده است.
از نظر مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عملیات آزاد سازی حلب از بزرگترین عملیات های ارتش سوریه از زمان آغاز پیدایش داعش در این کشور است که با همراهی نیروهای مردمی، گروههای مقاومت و متحدین دولت و ملت سوریه صورت گرفته است.
سردار یدالله جوانی که با پایگاه خبر تحلیلی نما سخن می گفت اظهار داشت: آزاد سازی حلب به طور کلی معادلات سوریه و منطقه را تغییر خواهد داد و دوران جدیدی آغاز می شود و می توان از این پس شاهد پایان دوران حیات گروههای تروریستی در سوریه بود.
معاون سیاسی سابق سپاه پاسداران ایجاد رعب و وحشت در گروههای تروریستی را از عوامل پیروزی در حلب برشمرد و گفت: با این پیروزی ناتوانی حامیان داعش هم عیان گردید، لذا روند آزاد سازی سایر مناطق سوریه هم شدت بیشتری خواهد یافت.
کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حامیان گروههای تروریستی تمام توان خود را به کار گفتند تا مانع شکست داعش و سایر تروریستها در حلب بشوند، گفت: آنها حتی سعی کردند با تصویب قطعنامه و ایجاد یک آتش بس موقت، گروههای تروریستی را از شکست نجات دهند که وتوی روسیه و چین مانع از اقدام آنها شد.
وی آزاد سازی شهر حلب را نشانه ایجاد یک عزم و اراده جدی در بین ملت و دولت سوریه برای پایان دادن حیات گروههای تروریستی در این کشور قلمداد کرد و افزود: پیروزی حلب ضمن آن که بر اقتدار حاکمیتی سوریه خواهد افزود بر مسائل منطقه هم تاثیر بسزائی دارد.
دکتر جوانی در توضیح این تاثیرات گفت: آزاد سازی حلب، بر روند آزاد سازی شهر موصل، تاثیر مثبت خواهد داشت. موقعیت حامیان گروههای تروریستی را در منطقه بیش از گذشته تضعیف خواهد کرد و بر روی جنبش های مقاومتی که در بین مردم کشورهایی چون یمن و بحرین شروع شده، تاثیر خواهد داشت.
وی با بیان اینکه آزاد سازی حلب، ظرفیت تاثیر گذاری دولتها و ملتهای حامی سوریه را بیشتر خواهد کرد، افزود: آن چه در حلب رخ داد تنها شکست یک گروه تروریستی نبود بلکه یک جبهه فرو ریخت که در سالهای متمادی از گروههای تروریستی حمایت و پشتیبانی لجستیکی، فکری و معنوی کرده بود.
مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه بر توانمند تر شدن محور مقاومت در منطقه تاکید کرد و عنوان داشت:
آزاد سازی حلب، شکستی بود برای آمریکا که هزینه های زیادی برای حمایت از تروریستها در منطقه کرده بود، هزینه هایی که ترامپ هم در مناظرات انتخاباتی نسبت به آن انتقاد شدید داشت و می گفت با 6 تریلیون دلاری که در سوریه هزینه شد می توان دوبار آمریکا را از نو ساخت.
سردار جوانی شکست آمریکا در حلب را تنها به هدر رفت هزینه های این کشور ندانست و گفت: اگر در گذشته در عراق و افغانستان، آمریکا در جنگ هایی که به صورت مستقیم حضور داشت شکست سنگینی متحمل شد، الان در سوریه در جنگ های نیابتی هم شکست خورد. لذا این شکست یک ضربه استراتژیک بر دولت آمریکا بود.
وی بر افزایش تنفر مردم منطقه از آمریکا، اسرائیل و همپیمانش در منطقه اشاره کرد و افزود: همان طور که می دانید ترامپ در مناظرات، دولت اوباما و شخص هیلاری کلینتون را عامل پیدایش داعش می نامید، لذا شکست و نابودی داعش، شکست سیاست هایی است که سالها آمریکا برای تحقق آن هزینه کرده است.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...