نسخه چاپی

احتمال تجدید قوای گروهك های تكفیری در ادلب

یك كارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به دلایل ابراز نارضایتی تركیه از آزادسازی حلب گفت: ظرف روزهای آینده تركیه، عربستان و آمریكا تلاش خواهند كرد تا با بازسازی گروه های تكفیری آنها را وارد حلب كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان با اشاره به پیروزی اخیر محور مقاومت در حلب و آزادسازی این شهر استراتژیک و انتقال گروهک های تروریستی از حلب به ادلب گفت: بازیگران تخریبی بحران سوریه وارد عمل شده اند و با هدایت آمریکا، عربستان و ترکیه تلاش می شود که حلب همچنان نا امن باقی بماند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: آنها سعی می کنند با طرح بهانه هایی همچون وضعیت غیر نظامیان حلب و مجروحان به نوعی این بحران را در سوریه و اطراف حلب همچنان به عنوان کانون بحران و دخالت های قدرتهای منطقه ای و فرا منطقه ای باقی نگه دارد.

هانی زاده با بیان اینکه حلب به کلی آزاد شده و شرایط بازگشت غیر نظامیان و ساکنان شهر به حلب فراهم شده، بیان داشت: اما ترکیه،‌ قطر، عربستان و آمریکا همچنان در مسیرکارشکنی وانتقال بحران به اطراف حلب تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می آید ظرف روزهای آینده ترکیه، عربستان و آمریکا تلاش کنند تا بار دیگر با بازسازی گروه های تکفیری در ادلب آنها را وادار کنند تا بار دیگر به شهر حلب حمله کنند.

وی در خصوص شرایط حلب در دوران پس از آزادی اظهار داشت: گروه های تکفیری که حلب را ترک کردند تلاش خواهند کرد با استفاده از سلاح های دوربرد و حمله به قسمت های شرق حلب این منطقه را برای ساکنان شهر ناامن کنند و مانع این شوند که مردم حلب به خانه های خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه حلب آزاد شده و گروه های تروریستی نمی توانند پس از خروج به حلب بازگردند، بیان داشت: تلاش آنها این است که از طریق سلاح های دور برد شهر را ناامن کنند.

هانی زاده خاطر نشان کرد: گروه های تروریستی با توجه به اینکه درحلب شکست خورده اند و نمی توانند جنگ های متمرکز در برابر محور مقاومت داشته باشند لذا سعی می کنند از طریق عملیات های انتحاری اقدام به مقابله کنند.

هانی زاده در خصوص ابراز نارضایتی ترکیه نسبت به آزادسازی حلب اظهار داشت: ترکیه به شدت از آزادسازی حلب نگران شد و حضور گروه های تروریستی در ادلب و مرزهای آن موجب شده که این کشور به دنبال این باشد که گروه های تروریستی بار دیگر به حلب برگردند.

وی در پایان با اشاره به حمایت اردوغان از برخی گروه های تروریستی خاطر نشان کرد: اما گروه های تروریستی دیگری هم هستند که به طور خودسر عمل می کنند و این موجب نگرانی اردوغان شده است.

۱۳۹۵/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...