نسخه چاپی

رئیس جمهور گامبیا: از قدرت كناره نمی‌روم

رییس جمهوری گامبیا با انتقاد از میانجی‌گری اكوواس برای كناره‌گیری وی از قدرت پس از شكست در انتخابات ریاست جمهوری، گفت كه از سمتش كناره‌گیری نمی‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس جمهوری گامبیا با انتقاد از میانجی‌گری اکوواس برای کناره‌گیری وی از قدرت پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، گفت که از سمتش کناره‌گیری نمی‌کند.

این اظهارات یحیی جامع، رییس جمهوری گامبیا در تلویزیون دولتی این کشور چند روز پس از مطرح شدن یکسری امیدواری‌ها در پی متقاعد شدن وی برای پذیرش شکستش در انتخابات اول دسامبر ۲۰۱۶ ایراد شد.

آدما بارو توانست به عنوان رقیب جامع در انتخابات پیروز شود و قرار است ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان رییس جمهوری گامبیا سوگند یاد کند.

جامع گفت: "من ترسو نیستم. حق من نباید ضایع شود. این موقعیت برای من است. کسی نمی‌تواند آن را از من بگیرد و پیروزی من را منکر شود مگر خداوند"

رییس جمهوری گامبیا ادامه داد: برگزاری نشست جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) فورمالیته بود. آنها پیشتر نیز چنین مذاکرات و نشست‌هایی داشتند و گفته‌اند که من باید کناره گیری کنم. من هرگز کناره گیری نمی‌کنم.

یحیی جامع در ابتدا نتایج انتخابات اول دسامبر را پذیرفت که این مساله باعث بروز امیدواری در این کشور آفریقایی شد اما بعدا آن را رد کرد.

وی از سوی گروه‌های حقوق بشری به بازداشت، شکنجه و کشتار مخالفانش در طول ۲۲ سال حکومت بر گامبیا متهم است.

در نهم دسامبر ۲۰۱۶، جامع موضع خود را تغییر داد و گفت که این مساله را به دادگاه عالی گامبیا ارجاع می‌دهد چون در این انتخابات بی‌نظمی صورت گرفته است.

۱۳۹۵/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...