نسخه چاپی

انشعاب در حزب حاكم كره جنوبی

برخی از اعضای حزب حاكم كره جنوبی اعلام كردند، حزب جدیدی با رهبری بان‌ كی‌ مون، دبیركل سازمان ملل متحد تشكیل خواهند داد. این موضوع به منزله انشعاب در حزب حاكم است.

به گزارش نما به نقل از آنا: برخی از اعضای حزب حاکم کره جنوبی اعلام کردند، حزب جدیدی با رهبری بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد تشکیل خواهند داد. این موضوع به منزله انشعاب در حزب حاکم است.

29 عضو حزب محافظه‌کار سائه نوری در میان آن دسته از نمایندگانی بودند که در روز 9 دسامبر (19 آذر) رئیس‌جمهوری پارک گئون‌ های هم‌حزبی خود را استیضاح کردند.

یو سئونگ می یکی از اعضای متنفذ حزب حاکم کره جنوبی گفت: « ما امیدواریم بان‌ کی‌ مون به حزب جدید محافظه‌کار پیوسته و مطمئنیم که او صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری را دارد.»

در نظر سنجی جدید پایگاه افکارسنجی رئال‌متر بان‌ کی‌ مون حمایت 23/3 درصد مردم کره جنوبی را همراه دارد این در حالی است که مون جائه‌ این، رقیب او از حزب لیبرال دموکرات 23/1 درصد محبوبیت دارد.

اعضای حزب حاکم کره جنوبی که اعلام کرده‌اند از این حزب انشعاب خواهند کرد کمتر از 100 کرسی از کل 300 کرسی پارلمان کره را در اختیار دارند.

بان‌کی‌مون، دبیرکل کنونی سازمان ملل متحد از روز 1 ژانویه (12 دی) از این سازمان جهانی جدا می‌شود. او هنوز به صراحت اعلام نکرده که در آینده چه خواهد کرد اما در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرده که می‌خواهد آینده خود وقف خدمت به کشور کند.

پارک گئون‌های رئیس‌جمهوری کنونی کره جنوبی روز 9 دسامبر (19 آذر) به اتهام مفاسد اقتصادی استیضاح شد. دادگاه قانون اساسی کره جنوبی 180 روز فرصت دارد تا این استیضاح را رد یا تایید کند.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...