نسخه چاپی

6 سرمربی در خطر اخراجِ لیگ برتر

مربیان این لیست آنهایی هستند كه در هفته های ابتدایی لیگ، نیمكت ناامنی داشته اند. كسانی كه روزهای سختی را پیش رو دارند.

به گزارش نمابه نقل از مشرق، شاید فقط در کشورهای عربی نیمکت های مربیان نامطمئن تر از تیم های ایرانی است. فشار بر مربیان در فوتبال ایران شکل نامعمولی هم دارد. دخالت در کار مربی و برخورد بازیکنان و انتظارات عجیب و غریب از جمله این فشارهای نامعمول است.

کافی است که تیم در یکی دو هفته نتیجه نگیرد. آن وقت است که همه کسانی که دستی در فوتبال دارند به دنبال سرمربی جدید می افتند. مربیان این لیست آنهایی هستند که در هفته های ابتدایی لیگ، نیمکت ناامنی داشته اند. کسانی که روزهای سختی را پیش رو دارند.

تونی اولیویرا

نتایج تراکتورسازی در این فصل بد نبوده است. هفت بازی و 12 امتیاز، در حالی که فقط سه تیم بیشتر از این امتیاز گرفته اند. عملکرد تونی هم در این مدت چندان بد نبوده است اما شرایط کار در تراکتور ممکن است باعث جدایی او شود.

روابط بد با خبرنگاران تبریزی که در تیم نفوذ دارند در دور شدن تونی از تراکتور بی تاثیر نیست. شایعاتی هم وجود دارد که بازیکنان قدیمی تیم در کار تونی دخالت می کنند و تونی در جلسه آخر با کمیته فنی با آنها درگیری لفظی پیدا کرده است.

امید هرندی

مربی تیمی که عابدینی مدیر آن است شاید جز در بازی اول، هیچ وقت روی نیمکت احساس امنیت نکرده است. داماش از هفته سوم تا ششم دو برد و دو باخت داشته است و سه تساوی در دو هفته اول و در بازی آخر برابر ملوان داشته است. هرندی اگرچه با دو باخت برابر سایپا و مس برکنار نشده است اما بعید است که مدیران داماش دیگر دو باخت پیاپی را تحمل کنند.

ابراهیم قاسمپور

تیم قاسمپور فقط مشکل فنی نداشته است. تشویق مظلومی در همان هفته های اول در سکوهای استادیوم کرمان نشان می داد که قاسمپور چندان در کرمان محبوب نیست و جایگاه مطمئنی روی نیمکت ندارد. با این وجود بعد از سه باخت متوالی در سه بازی اول لیگ هم همچنان قاسمپور، سرمربی مس باقی ماند.

مس در بازی های بعدی هفت امتیاز کسب کرد که به صورت موقت از بحران بگذرد و قاسمپور از برکناری دور شود. در هر حال به احتمال زیاد مدیران مس کرمان در صورت وقوع بحرانی مانند بحران ابتدای لیگ، قاسمپور را کنار می گذارند.

آلبرتو کاستا

نفت آبادان اصلا حال و روز خوشی ندارد. مشکلات مدیریتی و نارضایتی در تماشاگران تنها بخشی از این مشکلات است. نتایج بد نفت حتی باعث استعفای حکحمت مدیرعامل این تیم شد اما از آنجایی که طبق گفته حکمت فرد مناسبی برای مدیریت تیم هنوز پیدا نشده است استعفایش مورد قبول قرار نگرفت. در حالی که به نظر می رسد کاستا به عنوان سرمربی نفت تثبیت شده است اما باقی ماندن او بر نیمکت آبادانی ها بستگی مستقیم به نتایج این تیم در چند هفته آتی دارد.

رسول کربکندی

ذوب آهن شش بازی از هفت بازی را باخته است. همین برای هر باشگاهی در لیگ کفایت می کند تا مربی اش را برکنار کند اما حکایت ذوب آهن تفاوت دارد. آنها از لیگ فصل گذشته هم شرایط مالی مناسبی نداشتند و همین مشکلات مالی بود که سبب شد تا به سراغ کربکندی بروند.

رسول کربکندی تنها کسی بود که حاضر شد با شرایط امسال ذوب آهن در این تیم کار کند و شاید هنوز هم تنها کسی باشد که حاضر است با وجود این شرایط در این تیم بماند و ادامه بدهد. در حالی که خبر رسیده بود که کربکندی پس از باخت احتمالی بهتراکتور در هفته ششم برکنار خواهد شد ذوب آهن این بازی را برد و برکناری کربکندی به تاخیر افتاد. اتفاقی که با اوضاع ذوب آهن و پیدا شدن سرمربی جدید برای این تیم کاملا محتمل است.

مانوئل ژوزه

نتایج بد فصل گذشته پرسپولیس این فصل هم ادامه دارد. آنها بدترین شروع تاریخ پرسپولیس را داشته اند. مانوئل تیم را نبسته اما از ابتدای فصل تاثیر محسوسی در تیم نداشته است.

هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس هم نشان داده اند که صبر چندانی ندارند و هیچ کس هم نمی تواند منکر شود که آنان در تصمیمات مدیریتی این باشگاه بزرگ نقش دارند. نقش سکوها و روزنامه ها برای پرسپولیس بیشتر است و این فشار بر مانوئل را زیاد می کند. سه بازی از چهار بازی بعدی پرسپولیس برابر سه تیم صدر جدول است. بازی هایی که می تواند سرنوشت پرسپولیس را تغییر دهد.

۱۳۹۱/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...