نسخه چاپی

علی كرد در گفتگو با نما:

تورم اعلامی دولت قابل قبول نیست/ با شعار نمی شود عدالت را عملیاتی كرد

عکس خبري - تورم اعلامي دولت قابل قبول نيست/ با شعار نمي شود عدالت را عملياتي کرد

اگر دولت می خواهد برخورد یكسانی با مناطق آسیب پذیر و توسعه یافته كشور داشته باشد، باید میزان یارانه مناطق محروم را بیشتر بپردازد، مردم با حداقل ها قانع اند و با شعار نمی شود عدالت را عملیاتی كرد.

علی کرد، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت معیشت مردم و تفاوت آن با نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت به نما، گفت: نرخ تورمی که دولت اعلام می کند، میانگین تورم شهرستان های برخوردار و محروم نیست.
وی ادامه داد: در تورم اعلام شده، کلان شهرها، استان های توسعه یافته و مناطق محروم همگی لحاظ نمی شوند، در حالی که مناطق مرزی به دلیل آسیب پذیری، درآمد کم، معضلات و مشکلات خاص آن مناطق و قهر طبیعت، نرخ تورم بیش از مقداری است که دولت اعلام می کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمد مردم در مناطق محروم مرزی، همان پول یارانه ای است که ماهانه به آنها پرداخت می شود، ادامه داد: هیچ گونه کسب و کاری در این مناطق، برای مردم وجود ندارد و مجبور هستند به یارانه اکتفا کنند.
کرد تصریح کرد: به نظر می رسد، تورمی که دولتمردان تعریف می کنند، تعادلی و میانگین مناطق مختلف نیست، در حالی که باید با شاخص های مختلف، استان به استان و بر اساس مناطق با اقلیم های گوناگون بررسی شود، اگر میزان تورم در تهران را ملاک قرار دهیم، چون از لحاظ امکانات، شهر برخورداری است، قابل مقایسه با مثلا مناطق کویری نیست و نمی شود تورمی که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته وجود دارد، را با تهران مقایسه کرد، زمانی می توانیم نرخ تورم را به درستی اعلام کنیم که با توجه به اقلیم مناطق مختلف کشور، شرایط جغرافیایی، مسائل و مشکلات مردم، بررسی شود.
کرد خاطر نشان کرد: تورم اعلامی دولت مورد قبول بنده نیست، با بالا رفتن نرخ تورم، قیمت کالا در کارخانجات تولیدی افزایش پیدا می کند، نرخ اجناس بالا می رود، در مناطق روستایی دور دست تاثیر بیشتری خواهد داشت و مردم با بضاعت مالی اندک با معضلات زیادی رو به رو می شوند، مجبورند با صرفه جویی گذران زندگی کنند و با حداقل ها بسازند، در حالی که در این وضعیت بیشترین قوت مردم در این مناطق نان شده است.
وی تصریح کرد: نرخ تورم تاثیر بسزایی در مناطق محروم خواهد داشت، مردم با بالارفتن نرخ اجناس، بضاعت مالی ندارند، مجبورند با حداقل ها بسازند در حالی که قبلا مردم بدلیل رونق کشاورزی از فرآورده دامی و محصولات کشاورزی تولیدی خود در سفره شان استفاده می کردند در حالی که به علت کاهش نزولات آسمانی، قهر طبیعت و 17 سال خشکسالی متوالی، این نوع مواد غذایی از سفره مردم خارج شده و مجبورند به یارانه اکتفا کنند و با بالا رفتن تورم هم، سفره مردم روز به روز کوچکتر می شود.
وی در پایان گفت: اگر دولت می خواهد برخورد یکسانی با مناطق آسیب پذیر و توسعه یافته کشور داشته باشد، باید میزان یارانه مناطق محروم را بیشتر بپردازد، مردم با حداقل ها قانع اند و با شعار نمی شود عدالت را عملیاتی کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...