نسخه چاپی

«حقوق شهروندی» ضمانت اجرایی ندارد

مدیر گروه دانشگاه عدالت و وكیل پایه یك دادگستری گفت: ما به اندازه كافی منابع حقوق شهروندی داریم اما مسئله مهم نداشتن ضمانت اجرایی آن است.

به گزارش نما به نقل از فارس، عصر روز گذشته نشست بررسی حقوق شهروندی با حضور جمعی از حقوقدانان در دانشگاه عدالت برگزار شد.

نجفی توانا، مدیر گروه دانشگاه عدالت و وکیل پایه یک دادگستری ضمن تشکر از رونمایی از منشور حقوق شهروندی گفت: ما به اندازه کافی منابع حقوق شهروندی داریم اما مسئله مهم نداشتن ضمانت اجرایی آن است.

نجفی توانا اظهار کرد: رئیس قوه مجریه در بخش تأمین حقوق ملت، اگر کار اجرایی انجام ندهد، چه می کند؟

وی بیان کرد: من اگر به جای ریاست جمهوری بودم در جهت تعیین مکانیسم‌ها گام برمی‌داشتم زیرا تا کنون به اندازه کافی شعار داده‌ایم الان زمان عمل و شکل‌گیری مکانیسم است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: در بحث حقوق شهروندی منابع مختلفی وجود دارد اما واقعیت این است که در بحث اجرای حقوق شهروندی مشکل داریم.

نجفی توانا ادامه داد: اگر در بخش اجرا، قوه مجریه یا قضائیه حقوق مردم را رعایت نکردند چه باید کرد؟ باید ببینیم در خصوص تفکر بسیار قوی در زمینه حقوق شهروندی که نشأت گرفته از تفکرات بزرگان است و مورد بی توجهی واقع شده است، چه کاری می‌شود انجام داد.

وی در رابطه با مزیت‌های اجرای حقوق شهروندی اذعان کرد: اگر حقوق شهروندی اجرا شود، علاقه مبارزه با فساد بیشتر خواهد شد و مشارکت مردم در عرصه اجتماعی بیشتر می‌شود. ما باید به جایی برسیم که مردم چشم و گوش دولت در بحث نظارت باشند در این صورت است که ما سلامت اقتصادی را خواهیم داشت و حکومت مردمی متبلور خواهد شد. امیدواریم در زمینه رعایت حقوق شهروندی، اقدامات خوب و اساسی صورت گیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...