نسخه چاپی

كارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نما :

9 دی انقلاب دوم درون انقلاب اسلامی بود /انقلاب ایران سلطه لیبرالیسم را به چالش كشید

عکس خبري -9 دي انقلاب دوم  درون انقلاب اسلامي  بود /انقلاب ايران سلطه ليبراليسم را به چالش کشيد

كیومرث یزدان پناه گفت : 9 دی پیامی بود در داخل به نادانی داد كه تلاش می كردند به هر قیمتی قدرت را كسب كنند آنها تلاش می كردند نظم جامعه را برهم بزنند و جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند

کیومرث یزدان پناه عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار نما ، درباره حماسه بزرگ نه دی گفت:9 دی پایه ای از انقلاب ایران را به اثبات رساند و آن این بود که جمهوری اسلامی ایران بر اساس سبک های شکل گرفته که به این سادگی به این سبک ها نمی شود خدشه وارد کرد،استوانه ای که پایه انقلاب را تشکیل دادند یعنی مردم علارغم تحمل همه سختی ها و کوتاهی دولتها در برابر خدمت رسانی به مردم این مردم پای آرمان اصلی خودشان یعنی انقلاب ایستادند.
این استاد دانشگاه افزود : نکته ای که 9 دی به ما اثبات کرد این بود که در فراسوی مرزها در هر جایگاهی کسانی طمع برای برهم زدن نظم این سرزمین داشته باشد بواسطه دستان گره کرده این مردم که یک سابقه بیگانه ستیزی را همیشه در طول تاریخ با خودشان همراه داشتند آنها را خفه خواهند کرد.
9 پیامی بود در داخل به نادانی داد که تلاش می کردند به هر قیمتی قدرت را کسب کنند آنها تلاش می کردند نظم جامعه را برهم بزنند و جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند ،و آب در آسیاب دشمن بریزند آنها را نیز سر جای خودشان نشاند.
علارغم گذشت 7 سال از این حادثه زنده نگه داشتن این انقلاب دوم در درون انقلاب اسلامی را بیشتر از دیگران باید مسئولان و قوای سه گانه قدر بدانند.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موقعیت شناسی مردم انقلابی ایران تصریح کرد : این نشان می دهد مردم ایران جلوتر از مسئولان خودشان حرکت می کنند این نشان می دهد که مردم به شهدای خودشان و راهی که آنها رفته اند احترام می گذارند.
9 دی نشان داد سختی ها، فشارها ،و مرارتهای خارجی نمی تواند مبانی شکل گرفته در درون این جامعه را کنار زند.
حماسه 9 دی بخشی از اتهامات را هم از جمهوری اسلامی دور کرد اینکه از مردم بصورت مقطعی بهره برداری می شود اینکه مردم وسیله یا ابزار هستند این را دور کرد چرا که یک حرکت خودجوشی بود چرا که کسی باور نمی کرد میلیونها نفر بیایند جریانی در داخل کشور که تشنه دستیابی به قدرت تحت هر شرایطی بود را سر جای خودش بنشاند.
9دی نشان داد قانون اساسی در کشور حاکم است که می تواند به بهترین شکل کشور را اداره کند نشان داد عقلای سیاسی باید طبق قانون حرکت کنند و قانون را دور نزنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با شاره به اینکه مشکل اصلی غرب با ایران اسلامی موضوع هسته ای و نظامی نیست تاکید کرد :چرا انقلاب ایران ثبات قدم دارد و با این صلابت به پیش می رود علارغم تمام سختی های که به آن تحمیل شده است علارغم همه خصومت ها و خباثت های که صورت گرفته چرا این انقلاب با این نظم بی نظیر خودش پیش می رود برای اینکه این ایدئولوژی این انقلاب با انقلابهای دیگر متفاوت است.
برای اینکه این انقلاب ریشه در باورها و اعتقادات مردم دارد که آن هم برای یکی و دو روز نیست.
غربی باید بفهمند انقلاب ایران یک انقلاب ریشه دار است باید درک کنند بدتر از تحریم های فلج کننده نبود اما این ملت ماند و مقاومت کرد.
مشکل اصلی غرب با ما این است که با مبانی جمهوری اسلامی ایران است که در قرن سلطه لیبرالیسم مبانی آن را به چالش کشید و موازنه را برهم زد آن هم در جای که مرکز استراتژیک انرژی دنیا است غرب وشرق بدنیال منافع ملی خودشان هستند طبیعی است با کشوری مانند جمهوری اسلامی مقابله کنند.
قبل از انقلاب ایران تنها نفتش اهمیت داشت ایران ژاندارم منطقه بود و گوش به فرمان مطلق امریکا در منطقه دلیل فروپاشی حکومت پهلوی نیز همین بود اما ایران اسلامی آمد خودش را متکی کرد به مردم و سازکاری بین دین و دموکراسی ایجاد کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...