نسخه چاپی

محسن صرامی فروشان در گفتگو با نما:

دست دولت در جیب مردم / مبنای رشد اقتصادی 7/4 درصدی معلوم نیست

عکس خبري -دست دولت در جيب مردم / مبناي رشد اقتصادي 7/4 درصدي معلوم نيست

نماینده ادوار مجلس، گفت: نه تنها در این دولت اقتصاد مردم سر و سامان پیدا نكرده، بلكه نهادهای پول گیرنده مثل بیمه ها، امور مالیاتی و گمركی ، دستشان تا آخر در جیب مردم است.


محسن صرامی فروشان، نماینده ادوار مجلس در خصوص رشد اقتصادی 4/7 اعلام شده از سوی دولت، به نما گفت: رشد اقتصادی در کشور فرمولی دارد که بر اساس آن فرمول، اذهان و افکار عمومی متقاعد به درستی آن شاخص نمی شوند.
وی ادامه داد: بر اساس شاخصای بین المللی، مقایسه راندمان بورس و فرا بورس، تبادلات بانکی در بخش فرامرزی و داخل جغرافیای جمهوری اسلامی، باعث می شوند، قدرت خرید مردم و میزان وجوهاتی که به صورت صوری و دلالی در بانکها مبادله می شود را استخراج و با تجمیع این ارقام، شاخص رشد اقتصادی کشور را اعلام کنند.
نماینده ادوار مجلس تصرح کرد: بر اساس قدرت خرید مردم که خریداران اصلی کالاهای بازاری در بخش سرمایه گذاری و تولید هستند و میزان درآمد و قدرت خریدی که در آنها به وجود می آید یا از بین می رود، مبادلات اقتصادی، پولی و بانکی شاخص رشد اقتصادی اعلام می شود.
صرامی فروشان خواستار شفاف سازی دولت در این زمینه شد و ادامه داد: دولت اعلام کند منظور از شاخصهایی که اعلام می کنند، بر اساس کدام زیر فصل ها است. اگر بخواهیم بگوییم شاخص های دولت دروغ و به واقع نیست، قضاوت سطحی و غیر کارشناسانه ای انجام دادیم و اگر بخواهیم بگوییم شاخص اقتصادی دولت حجت و کشور به سطح مطلوبی در رشد اقتصادی رسیده، بسیار خوش بینی است.
وی تاکید کرد: زمانی از آقای طیب نیا وزیر محترم اقتصاد خواستیم در قالب یک برنامه تلویزیونی، نحوه محاسبه شاخصها را به مردم توضیح بدهند، ولی متاسفانه این اتفاق تا کنون به هر دلیلی نیفتاده است. بنده معتقدم در زندگی مردم هیچ اتفاقی برای رسیدن به وضعیت مطلوب اقتصادی چه در این دولت و چه در دولتهای قبلی نیفتاده است.
صرامی فروشان با اشاره به اینکه وعده اصلی همه دولتها بهبود وضعیت اقتصادی مردم بوده است، خاطر نشان کرد: نه تنها در این دولت اقتصاد مردم سر و سامان پیدا نکرده، بلکه نهادهای پول گیرنده مثل بیمه ها، امور مالیاتی، گمرکی و عوارضات، دستشان تا آخر در جیب مردم است و زخم مردم برای معیشت طاقت فرسایشان را عمیق تر کردند، مردم نمی توانند قبول کنند که دولت بیان کند، کشور به سطح اقتصادی مطلوبی رسیده است.
صرامی فروشان دلیل ارائه نرخ های متفاوت از رشد اقتصادی را در کشور، نداشتن مدیریت واحد نهادهای آماری دانست و گفت: مرکز آمار خود را فصل الخطاب اعلام آمار اقتصادی کشور می داند، در حالی که بانک مرکزی آمار متفاوتی ارائه می دهد و هر دستگاهی با توجه به شرایط خود آمار و ارقام را اعلام می کند و این به اعتقاد و اعتمادی که مردم به جمهوری اسلامی دارند، لطمه می زند.
وی افزود: با عمل نکردن بیمه های مختلف به تعهداتشان، فشاری که از ناحیه سازمان امور مالیاتی کشور و عوارض گمرک بر مردم وارد می شود، فشار اقتصادی را بر مردم مضاعف کرده است. روند رو به افزایشی که در طی سه و چهار سال اخیر شاهد آن هستیم، تورم را روز افزون به صورت تصاعدی بالا می برد و باعث افزایش قیمت ها می شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...