نسخه چاپی

میانگین مشاركت در انتخابات در ایران ۶۳درصد است

مدیركل سیاسی وزارت كشور با بیان اینكه برای میزان مشاركت در انتخابات، دغدغه و مشكلی وجود ندارد گفت:میزان مشاركت در انتخابات كشورمان ۶۳ درصد است كه این میزان از برخی كشورهای اروپایی بیشتر است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمد امین رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور امروز در نشست سراسری استانداران که با موضوع حقوق شهروندی در وزارت کشور برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی، رانت‌ها و فساد ناشی از انتصاب یک فرد ناشایست در بحث مدیریتی است.

وی بحث مشارکت بالا در انتخابات را مورد توجه قرار داد و افزود: مشارکت بالا، قدرت نرم سیاسی کشور است. میانگین مشارکت در کشور ما ٦٣ درصد بوده و در مقایسه با بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه بالا بوده است؛ ما دغدغه مشارکت بالا نداریم، اما در این زمینه باید تلاش کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: حضور اقوام و اقلیت‌ها در مشارکت‌ها یک فرصت برای کشور است و از این جهت مشارکت مهم است.

رضازاده افزود: انتخابات ریاست جمهوری گستره ملی دارد و یک رخداد سیاسی می تواند تأثیر مهمی در این موضوع داشته باشد؛ لذا رخدادها همواره باید رصد و مدیریت شود.

وی در رابطه با بررسی صلاحیت‌ها گفت: در بررسی صلاحیت‌ها دقت و قانون مهم است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تاکید بر تقویت نهادهای مدنی برای حضور مردم در صحنه انتخابات گفت: انتخابات آینده مهم است و باید برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...