نسخه چاپی

افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی از‌ جمعه

از روز جمعه تا روز یكشنبه هفته آینده پایداری و سكون نسبی جو در اغلب مناطق كشور حاكم است، بنابراین مجدداً افزایش آلاینده‌های جوی و ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس در شهرهای صنعتی و پر‌جمعیت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با فراهم بودن شرایط ناپایدار جوی بارش باران و برف و وزش باد در بخش‌های استانهای واقع در زاگرس مرکزی، نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، این شرایط روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور برقرار است.

‌در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.‌

روز دوشنبه 95/10/13‌ بارش باران و برف و وزش باد در شمال خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه 95/10/14‌ بارش باران و برف و وزش باد در خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به شدت بارش در روی زاگرس مرکزی، در استان لرستان احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی وجود دارد، همچنین بارش برف در گردنه‌های کوهستانی می‌تواند سبب اختلال در تردد جاده‌ای شود‌، بنابراین توصیه می‌شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری خسارت احتمالی به‌عمل آید.

امروز شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی است.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق و شرق کشور به سبب وزش باد مقداری از غلظت غبار در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته خواهد شد.

از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده پایداری و سکون نسبی جو در اغلب مناطق کشور حاکم است،بنابراین مجدداً افزایش آلاینده‌های جوی و ناسالم بودن هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

از روز سه‌شنبه تا جمعه خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

در 3 روز آینده در پاره‌ای از نقاط جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

آسمان تهران طی 2 روز آینده صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 1 درجه خواهد بود.

روز آینده تبریز و ارومیه با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 9 دی‌ماه امسال 48.4 میلی‌متر ثبت شد که بارش سال جاری 48.2 درصد بارش سال گذشته است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...