نسخه چاپی

تأكید عربستان بر اجرای توافق اوپك

عربستان سعودی در روز دوشنبه بر اهمیت همكاری تولید كنندگان نفت برای اجرای تصمیمی كه در ماه نوامبر برای كاهش تولید نفت و ایجاد تعادل در بازار گرفته شد، تاكید كرد.

به گزارش نما ، عصرایران به نقل از رویترز نوشت: اوپک در ماه نوامبر برای اولین بار پس از سال 2008 توافق کرد که تولید خود را کاهش دهد و طی این توافق عربستان پذیرفت که بیش از سایر کشور ها تولید خود را پایین بیاورد و خواستۀ ایران برای مستثنی بودن از کاهش تولید را نیز قبول کرد.

"شورای (وزرا) ... اظهار اهمیت ثبات و هماهنگی و افزایش همکاری بین کشورهای عضو و تعهد به اجرای توافقنامه به کاهش تولید در ماه نوامبر گذشته رسیده است،" کابینه در بیانیه ای انجام شده توسط SPA خبرگزاری دولتی گفت.

کابینه عربستان در بیانیۀ روز دوشنبه خود که توسط خبرگزاری دولتی SPA منتشر شده گفت: "شورای (وزرا) ... بر اهمیت ثبات و هماهنگی و افزایش همکاری بین کشورهای عضو اوپک و تعهد به اجرای توافقنامه به دست آمده در ماه نوامبر برای کاهش تولید تأکید کرد."

در 30 نوامبر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه نفت در روز توافق کردند. در این میان، نکتۀ قابل توجه، افزایش تولید نفت ایران با وجود توافق صورت گرفته بود. اوپک پذیرفته که ایران تولید خود را به 3.9 میلیون بشکه در روز برساند. همچنین کشورهای غیر عضو نیز پذیرفتند که تولید خود را 558.000 بشکه در روز کاهش دهند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...