نسخه چاپی

درباره دبیر كل جدید سازمان ملل چه باید بدانید

به نقل از صدای آمریكا، گوترس در حین آغاز مسؤلیت جدید خود به عنوان دبیر كل سازمان ملل متحد از رهبران جهان خواست تا برای برقراری صلح بیشتر تلاش كنند. او گفت «بیاید تا در سال ۲۰۱۷، با تلاش شهروندان، دولت ها، و رهبران، بر اختلاف ها غلبه كنیم.» او افزود «بیاید تا صلح را در اولویت امورد قرار دهیم.»

به گزارش نما ، آنتونیو گوترس، ۶۷ ساله، که نهمین دبیر کل سازمان ملل متحد محسوب می شود، جانشین بان کی مون، دبیر کل پیشین است که به مدت ده سال در رأس سازمان ملل خدمت کرده است. اما سیاست های آقای گوترس به عنوان دبیر کل جدید سازمان ملل متحد چیست؟

آقای گوترس اظهار داشته که توازن «جنسیتی» برای بقای سازمان ملل اهمیت زیادی دارد. او در اوایل ماه دسامبر، سه زن را برای خدمت در سمت های بالارتبه سازمان ملل معرفی کرد: او خانم آمنه محمد از نیجریه را به عنوان قائم مقام دبیر کل سازمان ملل معرفی کرد؛ خانم ماریا لوئیزا ریبیرو ویوتی از برزیل را به عنوان رئیس دفتر خود معرفی کرد. آقای گوترس همچنین سمتی تعریف خواهد کرد برای خانم کیونگ-وا کانگ از کره جنوبی به عنوان مشاور ویژه سیاستگذاری.

گوترس که همچنین یک دهه به عنوان کمسیر عالی پناهندگان در سازمان ملل خدمت کرده، تلاش خواهد کرد تا تمرکز سازمان را بر بحران مهاجرت ناشی از جنگ و خون‌ریزی در کشورها بیشتر کند.

آنتونیو گوترس همچنین گفته است که اولویت او در سازمان «تلاش های دیپلماتیک بیشتر برای صلح» خواهد بود. در این راستا، او به دنبال یک «فرهنگ پیشگیری» است و می خواهد که سازمان ملل به عنوان پلی میان دولت ها برای برقراری صلح عمل کند. به گفته او سازمان ملل باید بر روی جلوگیری از بحران متمرکز باشد تا حل آن پس از وقوع بحران.

آنتونیو گوترس ۶۷ ساله، از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۰۲ نخست وزیر پرتغال بوده، و پس از آن در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ به عنوان کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به فعالیت پرداخت.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...