نسخه چاپی

هشدار درباره استفاده از گوش پاك‎ كن

آكادمی گوش و حلق و بینی ایالات متحده به تازگی توصیه ‎هایی در رابطه با گوش و ترشحات آن منتشر كرده است. اكثر موارد ذكر شده تكراری هستند اما این انجمن هشدار جدی در ارتباط با استفاده از گوش پاك‎ كن را در متن این گزارش منتشر كرده است.

به گزارش نما به نقل از برسام: آکادمی گوش و حلق و بینی ایالات متحده به تازگی توصیه ‎هایی در رابطه با گوش و ترشحات آن منتشر کرده است. اکثر موارد ذکر شده تکراری هستند اما این انجمن هشدار جدی در ارتباط با استفاده از گوش پاک‎ کن را در متن این گزارش منتشر کرده است.

گفته شده است که استفاده بیش از حد گوش پاک ‎کن می ‎تواند موجب نهفتگی جرم گوش گردد.


ترشحات مومی شکل گوش که با نام سرومن هم شناخته می‎ شوند جزئی ضروری برای به دام انداختن ذرات معلق هوا در داخل گوش و تصفیه هوا به شمار می ‎رود. اما خارج کردن مداوم این ترشحات از گوش موجب ضخیم شدن لایه پوستی در آن ناحیه و ترشح بیشتر سرومن می ‎گردد.

به دلیل افزایش حجم سرومن در داخل گوشی اگر شخص طبق عادت خود اقدام به استفاده از گوش پاک‎ کن نکند شنوایی او ممکن است کاهش یابد. هم ‎چنین استفاده از اشیاء نوک تیز برای تمیز کردن گوش ممکن است ترشحات را به قسمت داخلی‎ تر کانال شنوایی هدایت کند و موجب متراکم شدن آن ‎ها گردد. به این پدیده نهفتگی جرم گوش گویند که شنوایی را کاهش می ‎دهد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...